پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
شنبه, ۲ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۴۱ ق.ظ

اساسی ترین ضعف ویندوزها

اساسی ترین ضعف ویندوزها

در این مقاله به اساسی ترین ضعف ویندوزها اشاره می شود که این ضعف اگر برطرف شود، بدون شک ویندوزها احتیاج به آنتی ویروس و اینترنت سیکوریتی نخواهند داشت.            

 

● اساسی ترین ضعف ویندوزها

با پیشرفت تکنولوژی سخت افزارها و نرم افزاهای مهمی اختراع و ساخته شده اند که هر کدام به نوبه ی خود در روند پیشرفت زندگی روزمره ی انسان تأثیرهای بسزایی ایفا کردند و می کنند. یکی از قوی ترین و مؤثر ترین این سخت افزارها، قطعات کامل یک کامپیوتر و از جمله این نرم افزارها، ویندوز می باشند.

کامپیوتر و ویندوز دو عامل بسیار مهم در زندگی امروزی انسان است، به طوری که رفته رفته تمام جنبه های زندگی انسان را در برمی گیرند.

به مرور زمان و با پاگرفتن شرکت های سازنده ی سخت افزار و نرم افزار، انواع و اقسام کیس ها و کامپیوترها و ویندوزها، بازار این شرکت ها را گرم نگه داشته است و امروزه که عصر و زندگی انسان کامپیوتری شده است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شدند.

اما از زمانی که امنیت کامپیوتر و ویندوز به خاطر رقابت های ناسالم و سودجویی برخی شرکت ها و سازندگان سخت افزار و نرم افزار، به خطر افتاد، گروه های متعددی درصد برآمدند تا برای رفع این مشکل ویندوز، نرم افزارهایی امنیتی بسازند. امروزه انواع و اقسام نرم افزارهای امنیتی ساخته شده است که هر کدام به نوبه ی خود دارای محاسن و معایبی هستند.

با توجه به وجود فراوانی نرم افزارهای امنیتی، هنوز تا هنوز که هست، ویندوزها از حمله هکرها و ویروس ها و تروجان ها و ... در امان نیستند و پیشرفت این گونه بد افزارهای مخرب تا حدی است که گه گاهی بر خود قطعات سخت افزاری تأثیر مخرب می گذارند.

وقتی که به این مبحث به دقت فکر کنیم، متوجه می شویم که ضعف اصلی و اساسی این مشکلات، همه و همه ناشی از خود نرم افزار ویندوز است. یعنی خود ویندوز که نصب می شود و به نمایش درمی آید دارای معایب و نواقصی است که نه تنها ویندوز، بلکه خود قطعات سخت افزاری را در نفوذ هکرها و بدافزارهای اینترنتی، دچار خرابی و نقصان می کند.

وقتی با نرم افزارهایی مثل Windows Media Player و Win RAR و Adobe Photoshop و سایر نرم افزارها کار می کنیم، متوجه می شویم که با وجود این که در این نرم افزارها می توان به انواع و اقسام فایل های کامپیوتری دست یابی داشته باشیم، هیچ گونه اختلالی که سبب از بین رفتن چنین نرم افزارهایی باشد، ایجاد نمی شود.

یعنی در این نرم افزارها ما می توانیم تمام فایل های موجود در ویندوز را از طریق Brows آنها ببینیم و هیچ گونه اختلالی در خود نرم افزار ایجاد نمی کند.

 

حال بر میگردیم به ویندوزها :

گفتیم که مشکل اصلی خرابی هایی که در یک ویندوز رخ می دهد، در اصل از خود ویندوز است. برای این که متوجه مطلب من شوید، شما را به اصل مطلب متوجه می کنم :

اصلی ترین جای یک ویندوز که بدون آن نمی توان کار انجام داد صفحه ی دسکتاپ ویندوز است. در این صفحه است که تمام فایل ها و کارهایی که ما می خواهیم انجام دهیم، به نمایش و اجرا درمی آیند. اگر به دقت توجه کنیم، می بینیم که صفحه ی دسکتاپ ویندوز، مانند صفحه ی اصلی هر نرم افزاری که می خواهیم با آن کار کنیم، شباهت دارد. با این تفاوت که صفحه ی دسکتاپ لجام گسیخته است و اجازه ی اجرای هر نوع و گونه نرم افزاری را برای کاربران مقدور ساخته است. همین ضعف ویندوزها است که سبب می شود یک ویروس یا یک تروجان یا یک بدافزار به راحتی ویندوز و سایز نرم افزارها را جولانگاهی برای تاختن خود مناسب بداند.

بله این است ضعف اساسی و اصلی ویندوز هایی که تا به حال ساخته شده است و ساخته خواهد شد.

اگر سازندگان ویندوزها، با دقت به این مسأله توجه کنند، که صفحه نمایش و صفحه ی دسکتاب به دلیل اجرای هر نوع نرم افزار در آن، بزرگترین و اساسی ترین ضعف ویندوز هایشان است، که سبب ورود هکرها و ویروس ها و تروجان ها و ... به ویندوز می شوند، بدون شک راهکاری برای دسکتاپ ویندوزها طراحی خواهند کرد، که ویندوز را از نفوذ و ورود و خطرات هکرها و ویروس ها و تروجان ها و .... کاملاً مقاوم و نفوذ ناپذیر می کردند.

سید احسان راستگو سوق – سایت آفتاب

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۲
مهدی رافعی

ویندوز

windows

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی