پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان

۳۱ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

الفبای توسعه در وب                    

 

طراحی و برنامه نویسی در وب، الفبایی دارد که هر توسعه دهنده باید با آنها آشنا باشد و بداند یک تکنیک چطور پیاده شده است و اساسا برای هر نیاز، چه راه حلی می توان تعیین کرد.

ایجکس (AJAX): ایجکس مخفف عبارت Asynchronous JavaScript and XML است که در بیشتر نرم افزارهای وب امروزی مشاهده می شود. برای مشاهده مثال های معروف آن می توان جی میل، فیس بوک، فلیکر، ای بی و حتی بخش مدیریت وردپرس را بررسی کرد.

در ایجکس از طریق ارسال یک درخواست با نام XMLHttpRequest به سرور، می توان اطلاعاتی را ارسال یا دریافت کرد، بدون آن که صفحه وب دوباره لود شود. در نتیجه تجربه استفاده از آن صفحه راحت تر و ظاهر یک وب سایت به نرم افزار دسکتاپ نزدیک تر می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۱ ، ۱۳:۴۷
مهدی رافعی

فواید شبکه های موبایل نسل چهارم برای مشاغل                

 

مسیر طولانی و زمانبری برای رسیدن به شبکه های ۴G سپری شد. امروزه برخی شرکت های بزرگ مخابراتی دنیا، به عرضه خدمات ۴G می پردازند و عده ای دیگر نیز قول داده اند تا اواسط سال ۲۰۱۳ میلادی به شبکه نسل چهارم برسند. در حالی که بخش عمده ای از تمرکز این فناوری روی مصرف کننده است، این اتفاق تاثیر دیگری بر کسب و کار می گذارد که با توجه به سرعت این شبکه ها (تا ۴۰مگابیت بر ثانیه) می تواند قابل توجه باشد.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۱ ، ۱۳:۴۴
مهدی رافعی

بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۲     

            شما هم از طرفداران گوشی های هوشمند هستید؟ آیا می خواهید بدانید در سال ۲۰۱۲ کدام برندها در این زمینه موفق تر بوده اند؟ این مقاله پاسخ این سوال را به شما می گوید.  

گوشی های هوشمند را می توان انقلابی در عرصه فناوری های ارتباطی به شمار آورد. گوشی هایی که تنها تلفن و وسیله ای برای مکالمه صوتی نیستند و قابلیت هایی را در خود دارند که باعث شده عنوان «هوشمند» برای آنها در نظر گرفته شود.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۱ ، ۱۳:۳۸
مهدی رافعی

با سلام سایت زیر را بعنوان یکی از بهترین سایت های دانلود مقالات عملی و مورد تایید ژورنال های ای اس ای معرفی میکنم. مطمئنا میتونید خیلی از مقالات نایاب و کم یاب خودتون رو از این سایت بدست بیارید:

http://www.downloadpaper.ir

 

امیدوارم به دردتون بخوره

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۲:۳۰
مهدی رافعی

چه می شد توی دلامون بباره همیشه بارون

جا بذاریم یادگاری توی کوچه و خیابون

چه می شد که دستامون بشه دستای دو عاشق

بکاره تو باغچه عشق صدتا شاخه شقایقق؟

چه می شد که عکس ماه رو بکشی با مهربونی

بنویسی گوشه اون که به یاد من می مونی؟

چه می شد بدون کینه عاشقی هارو بلد شد

با دلی پر از محبت از کنار غصه رد شد؟

شاعر : ستاره شجاعی - سیاهکل

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۱:۱۹
مهدی رافعی

خانه ات زیباست

نقش هایت همه سحرانگیز است

پرده هایت همه از جنس حریر

خانه اما بی عشق ، جای خندیدن نیست

جای ماندن هم نیست

باید از کوچه گذشت

به خیابان پیوست

و  تکاپوی کنان

عشق را  بر لب جوی و گذر عمر و خیابان جوئید

عشق بی همهمه در بطن تحرک جاریست

*****

تن تمامیت زیبایی پیراهن نیست

مهربانی با تن، مثل یک جامه بهم نزدیکند

و اگر میخواهیم روزهامان

همه با شبهامان

طرحی از عاطفه با هم ریزند

گاهگاهی باید

به سر سفرهء دل بنشینیم

قرص نانی بخوریم

از سر سفرهء عشق

گامهامان باید

همهء فاصله ها را امروز

کوتاه کنند

و سر انگشت تفاهم هر روز

نقب در نقب دری بگشاید

دری از عشق به باغ گل سرخ

"و بیندیشیم بر واژهء "دوستت دارم

 

محمدتقی  خانی - متخلص به آرام

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۱:۱۲
مهدی رافعی

 

دنیای فناوری اطلاعات بسیار فراتر از راه اندازی شبکه و کدنویسی است. البته متاسفانه در بسیاری از موارد افرادی که در یکی از بخش های اجرایی و عملیاتی فناوی اطلاعات ورزیده می شوند، تمام دنیای پیرامون را زیر چتر علم و عمل خود می بینند. نکته اینجاست که این دوستان فراموش می کنند ابزاری که کار کردن با ان را اموخته اند، محصول تولید علم و رویه اموزشی یک نهاد دیگر است. متاسفانه برخی از تصمیم گیرندگان در این مورد نیز به دلیل کمبود اگاهی به دانش فناوری اطلاعات کمتر از کارهایی مثل راه اندازی شبکه و چند سرور اهمیت داده اند و این موجب شده تا جامعه به جایگاه واقعی خود در عرصه فناوری اطلاعات دست نیابد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۱:۰۷
مهدی رافعی

در این سری از مباحث مدیریت زمان، قصد دارم تا مطالبی را که عمدتا از سایت درسنامه گلچین کرده ام ،روی بلاگ بزارم. امیدوارم تا مفید واقع بشه. از همه عزیزانی هم که مطالبی در این زمینه دارند درخواست میکنم تا مطالبشون را به ایمیل اینجانب بفرستند تا به نام خودشون بر روی بلاگ قرار بگیرد.

 

مدیریت زمان

درس اول- اصول و انگیزه شخصی

 

در دنیایی که همه چیز به سرعت در حال رخ دادن است، مدیریت زمان یکی از اصولی است که به کار هر انسانی در قرن ۲۱ می آید. مدیریت زمان یکی از مباحثی است که این روزها در مورد آن بسیار شنیده می شود و وب سایت ها و کتاب های مختلفی در این مورد منتشر شده است که هدفشان مدیریت زمان و افزایش بهره وری شماست.

هدف از این دوره آموزشی آن است که شما دچار یک تغییر پایدار شوید به طوری که به کمک راهنمایی ها و تکنیک هایی که در این دوره آموزشی آن را فرا خواهید گرفت، بتوانید زمان خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید و شاهد یک تغییر دائمی باشید، تغییری که بدست آوردن آن نیاز به صرف سال ها تجربه دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۰:۴۱
مهدی رافعی

به روز ترین فناوری تصاویر              

 

دانشمندان بسیاری در تلاش هستند تا بتوانند فناوری های پیشرفته ای را طراحی کنند. برای رسیدن به این هدف، سرمایه و زمان زیادی صرف شده است. یکی از نتایج به دست آمده Holodeck است که برای اولین بار در “Star Treck” مورد استفاده قرار گرفت. این وسیله برای تجربه واقعی تمام مراحل یک بازی طراحی شده است. در حقیقت هر زمان و مکانی را که بخواهید می توانید با کمک این فناوری تجربه و تمام آنها را در واقعیت مشاهده کنید. Holodeck تمام فیلم ها و بازی های طراحی شده توسط این تکنیک را بسیار نزدیک به واقعیت طراحی کرده، طوری که نویسندگان “Star Treck” پیش بینی کرده اند، در قرن ۲۴ ما با کمک این فناوری می توانیم واقعیت مجازی را با کیفیت بسیار بالایی مشاهده کنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۱ ، ۱۶:۲۷
مهدی رافعی

دورنمایی از شبکه موبایل گوگل                 

 

براساس شنیده ها کمپانی گوگل درصدد راه اندازی شبکه موبایل مخصوص به خود است، به همین دلیل این کمپانی در تلاش است با برخی شبکه های ارائه خدمات بی سیم همچون شبکه Dish در زمینه آغاز همکاری گفت وگو های لازم را انجام دهد. این که گوگل به تنهایی شبکه ای با نام GMobile را راه اندازی کند، ایده ای بسیار جذاب خواهد بود، هر چند این احتمال وجود دارد که این شبکه در برخی قسمت ها دارای اشکالات و نقایص مربوط به خود باشد. به همین دلیل بیشتر منتقدان بر این باورند که در صورت رفع چنین نقایصی، این شبکه گوگلی می تواند بسیار کارآمد باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۱ ، ۱۶:۲۵
مهدی رافعی