پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۰۸ ق.ظ

۸ بازی سبک

۸ بازی سبک

این هفته تصمیم گرفته ایم ۸ بازی را معرفی کنیم که نصب آنها روی هر سیستمی ممکن است و براحتی اجرا می شوند. این بازی ها گرچه به حداقل سیستم نیاز دارد، اما توان ذهنی شما را حسابی به چالش می کشاند.

Runescape

این بازی پرطرفدار عنوان مولتی پلیر (MMORPG) آنلاین است. Runescapeچیزی بین «دنیای وارکرافت» و «زندگی دوم» است. داستان بازی غیرخطی است. می توانید ماموریت های داستانی و مینی گیم های چندنفره را انجام دهید یا این که سر به دشت و صحرا نهاده، به شکار و جمع آوری منابع پرداخته، شخصیت خود را ارتقا دهید. این بازی از سال ۲۰۰۱ تا امروز فعال است و در بیش از ۷۰ کشور سرور دارد و بر پایه جاواست.

Defcon

در Civilization تمدن می سازید و در این یکی با خاک یکسان می کنید! ماجرا از این قرار است که دنیا درگیر جنگی هسته ای شده و باید در عین این که صدمه وارده به دولت خود را به کمترین حد ممکن می رسانید، دشمنان تان را هم نابود کنید. این بازی یک حالت «اداری» دارد، در این حالت با دو بار زدن دکمه «فرار» که از قبل تعیین کرده اید، از بازی خارج می شوید تا مبادا شست کسی خبردار شود!

احیای خاطرات طلایی

زمانی بود که نینتندو و سگا دنیای بازی های ویدئویی را در چنگ خود گرفته بودند و هر روز بازی هایی فوق العاده به بازار عرضه می کردند. اگر دلتان برای آن روزهای خوش تنگ شده یا دوست دارید حال و هوای آن زمان را تجربه کنید، می توانید با دانلود نرم افزار شبیه ساز SNES۹X، بسیاری از عنوان دوست داشتنی دوران سوپرنینتندو (یا همان میکروی ما دهه شصتی ها!) را بازی کنید. کافی است نرم افزار اصلی را نصب کرده و در اینترنت دنبال فایل های اجرایی بازی ها بگردید. فایل ها به وفور یافت می شوند.

World Golf Tour

این یک مورد را فقط به آنهایی که به اینترنت سرعت بالا دسترسی دارند توصیه می کنیم. در صورت داشتن سرعت بالا می توانید این بازی را بسهولت توسط مرورگر اینترنتی خود انجام بدهید. این بازی به زیبایی مسابقات گلف و فیزیک آنها را شبیه سازی کرده است. با پیروزی در هر مسابقه، اعتبار کسب می کنید و می توانید با رجوع به بخش های مختلف سایت، تجهیزاتی حرفه ای تر بخرید.

Command & Conquer

بازی «فرمان و فتح» از تاریخ سازان صنعت بازی است که خود ظهور چند عنوان اصلی و جانبی را رقم زد. اولین قسمت این سری، داستانی قوی دارد. به خلق سری Tiberium Wars منجر شد.

ژاز همه مهم تر این که این بازی به صورت آنلاین و رایگان در دسترس بازیکنان قرار دارد.

Starcraft

بیشتر هواداران سری بازی های وارکرافت، استارکرافت را بخوبی می شناسند. این شاهکار که سال ۱۹۹۸ از سوی «بلیزارد» (همان سازنده وارکرافت) روانه بازار شد، توجه ها را به نبردهای استراتژیک موقعیت حقیقی (Real Time) جلب کرد. هم IGN و هم Gamespot لقب بهترین بازی تاریخ را به این عنوان داده اند که کم افتخاری نیست. این بازی را هم می توانید در حالت پنجره ای بازی کنید.

Zum

زومــــا از آن بــازی هایی است که خیلی زود به آن عادت می کنید. در این بازی باید با پرتاب توپ های رنگی به طرف توپ های همسان، آنها را از بین ببرید. اگر تنبلی کنید، خیلی زود تمام مسیر را توپ های رنگی پر می کند و دخلتان می آید! این عنوان چالش برانگیز را به همه توصیه می کنیم. برای اجرای آن باید حتما بازی را نصب کنید، اما می توانید پنجره ای بازی کنید و آن را از چشم دیگران پنهان نگاه دارید.

Civilization ۲

اگر تا به حال هیچ یک از اعضای مجموعه Civilization را تجربه نکرده اید، توصیه می کنیم با همین قسمت شروع کنید. این بازی فوق العاده که در فهرست صد بازی برتر IGN مقام سیزدهم را نصیب خود کرده، از هر نظر از قسمت اول سر بوده و هست. فقط حواستان به ساعت هایی که صرف این بازی خواهید کرد، باشد!

مترجم: سیاوش شهبازی

روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir )

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی