پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان

۲۷ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

آینده تلفن های هوشمند

فناوری ساخت تلفن های هوشمند به شکلی حیرت آور در حال پیشرفت است. وقتی نسل دوم شبکه تلفن همراه اجرایی شد، امکان ارسال پیام کوتاه برای بسیاری از افراد شگفت آور و هیجان انگیز بود. اما امروز با گذشت چند سال از آن دوران، می توانیم با گوشی هوشمند خود حرف زده و آخرین وضع آب و هوا را بخواهیم یا فیلمی با کیفیت HD گرفته و بسرعت آن را روی اینترنت به اشتراک بگذاریم.

گوشی های همراه امروزی نسبت به انواع نخستین خود از صفحات بزرگ تر و پردازنده های قوی تری برخوردارند و هر کاربر می تواند انبوهی از برنامه های کاربردی را برای خود تهیه کند. حال پرسش اینجاست که با وجود این همه پیشرفت، سازندگان گوشی های هوشمند در آینده به دنبال چه فناوری هایی خواهند بود. شاید افزایش مدت کارکرد باتری، امنیت بیشتر، صفحات انعطاف پذیر و همسویی هر چه بیشتر فناوری همراه با نیاز انسان را از اصلی ترین تغییراتی دانست که در آینده در حوزه صنایع تلفن های هوشمند شاهد خواهیم بود.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۶
مهدی رافعی

اعمال سلیقه در تلفن های ویندوزی

راهنمای جامع ویندوز فون ۸

در گذشته یکی از دلایل موفقیت سیستم عامل ویندوز، برخورداری از قابلیت های شخصی سازی فراوان در بخش های مختلف آن بود. امروزه نیز دستگاه های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون ۸ از این مزیت برخوردار بوده و کاربران می توانند به راحتی در بخش هایی مانند اندازه کاشی ها، چگونگی نمایش و قرارگیری آنها روی صفحه، تنظیمات صفحه قفل، رنگ پوسته هاسلایق شخصی خود را اعمال کنند.

تابه حال به بخش تنظیمات (Settings) تلفن همراه خود مراجعه کرده اید؟ برای این کار می توانید از فهرست برنامه ها روی Settings فشار دهید یا روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ دنده کوچک است فشار دهید! در نگاه اول شاید به نظرتان فهرستی طولانی با تنظیماتی پیچیده در اختیار شما قرار گرفته باشد، اما با کمی دقت متوجه می شوید تنظیمات ویندوز فون ۸ برخلاف دیگر سیستم های عامل که در منوهای تو در تو قرار گرفته اند، در یک فهرست جامع به نمایش درآمده است.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۵
مهدی رافعی

کاربران مهمان در ویندوز

بدون نگرانی از تغییرات احتمالی، بگذارید دیگران هم از رایانه شما استفاده کنند

برخی کاربران، رایانه را نیز همچون مسواک جزو وسایل شخصی می دانند و اجازه استفاده اشتراکی از آن را به کسی نمی دهند. به عقیده این دسته از کاربران، وقتی رایانه شخصی در اختیار یک کاربر دیگر قرار می گیرد، این احتمال وجود دارد که آن کاربر به رمزعبورهای ذخیره شده دسترسی یابد، ایمیل های شخصی صاحب رایانه را مشاهده کند، به تمام فایل ها و اطلاعات موجود در هارد دیسک رایانه دسترسی یابد و...

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۳
مهدی رافعی

«کورتانا»، محصول جدید مایکروسافت

مایکروسافت به عنوان آخرین تولید کننده سیستم عامل های همراه قصد دارد دستیار صوتی خود را با نام کورتانا طراحی کند.

مطمئنا اگر از کسانی که فیلم های علمی تخیلی در طول چند سال گذشته را دنبال کرده اند این سوال را بپرسید که چه چیزی بیشتر از دیگر المان ها شما را به خود جذب کرده با یک جواب روبه رو می شوید.

این المان یا فناوری چیزی جز دستیار هوشمند نیست که در بسیاری از مواقع سوالات کاربر را پاسخ داده یا فعالیت های او را ساماندهی می کند. همین مورد باعث شد تا در ادامه و با گسترش ایده اشاره شده شرکت های تولید کننده نرم افزار و سخت افزار به فکر تولید دستیاری این چنینی بیفتند. اشتباه نکنید این مسیر با سیری و اپل شروع نشد.

در سال ۱۹۹۷ میلادی مایکروسافت اولین شرکتی بود که با پیگیری جدی این موضوع دستیاری به نام باب را طراحی کرد که در ادامه تبدیل به الگویی برای دیگر شرکت ها شد. الگویی که اکنون مایکروسافت قصد دارد با استفاده از آن دستیار صوتی جدیدی را برای ویندوز با نام کورتانا معرفی کند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۱
مهدی رافعی

صورتی ترین تکنولوژی های خانم پسند!

شرکت های سازنده تکنولوژی های روز از اپل گرفته تا سونی و سامسونگ همه هوای خانم ها را دارند و دقیقا به همین دلیل است که میان طراحی های جدیدشان جایی برای صورتی، رنگ محبوب خانم ها باز کرده اند، این گزارش نگاهی دارد به صورتی ترین تکنولوژی های موجود در بازار

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۰
مهدی رافعی

محبوب ترین سرویس های گوگل

در حال حاضر گوگل ۱۲ سرویس اصلی به جهانیان ارائه می دهد که براساس درصد محبوبیت و کاربردی که در جامعه ایرانی دارد، سه تایش را به شکل تفصیلی و به همراه توضیح برخی از ویژگی هایی که کمتر به گوشتان خورده، اینجا برایتان معرفی کرده ایم.

سیاستگذاران سیاستمدار گوگلی به خوبی ذائقه کاربرانشان را می شناسند و بر اساس سلیقه، خواست و نیاز آنها خدماتشان را به روز یا کنترل می کنند. یک روز می زنند «گوگل ریدر» محبوب را از اساس نابود می کنند، یک روز «گوگل داکس» را می بندند تا جایش محیط شیک تر و تر و تمیزی به نام «گوگل درایو» را در اختیار مخاطبان تشنه تکنولوژی قرار دهند.

با اینحال، در حال حاضر گوگل ۱۲ سرویس اصلی (دقت کنید گفتیم «اصلی»، نه »کلی»!) به جهانیان ارائه می دهد که براساس درصد محبوبیت و کاربردی که در جامعه ایرانی دارد، سه تایش را به شکل تفصیلی و به همراه توضیح برخی از ویژگی هایی که کمتر به گوشتان خورده، اینجا برایتان معرفی کرده ایم.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۴۸
مهدی رافعی

نوکیا لومیا ۹۲۵؛ ارزان و با دوربین فوق العاده

این گوشی هوشمند دارای بدنه براق و باریک است و بخشی از بدنه آن از جنس آلومینیوم می باشد. دوربین آن فوق العاده است و عکس های بسیار با کیفیتی حتی در تور کم می گیرد. در انتها باید بگویم که قیمت این گوشی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

نکات مثبت لو میا ۹۲۵: این گوشی هوشمند دارای بدنه براق و باریک است و بخشی از بدنه آن از جنس آلومینیوم می باشد. دوربین آن فوق العاده است و عکس های بسیار با کیفیتی حتی در تور کم می گیرد. در انتها باید بگویم که قیمت این گوشی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۴۴
مهدی رافعی

با DevHub صاحب وب سایت شوید

بررسی یک سرویس آنلاین راه اندازی وب سایت

تا مدت ها بعد از به وجود آمدن وب، داشتن وب سایت شخصی برای اشخاص یا حتی مشاغل کوچک امر فانتزی به شمار می رفت و بیشتر افراد به دنبال چنین چیزی نبودند؛ ولی امروزه شرایط تغییر زیادی کرده و کمتر کسب وکاری را می توان یافت که وب سایت نداشته یا تمایلی به داشتن فضایی برای معرفی خود و محصولاتش در دنیای مجازی نداشته باشد.

امروزه حتی بسیاری از اشخاص نیز، وب سایت های شخصی دارند. شاید شما نیز تاکنون بارها با خود فکر کرده اید که بهتر است برای کسب وکار خود یک وب سایت کوچک و جمع و جور راه بیندازید یا اگر دستی در نوشتن دارید ولی شرایط کافی برای انتشار مطالب خود ندارید، به این فکر افتاده اید که در وب سایت شخصی خود آنها را منتشر کنید.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۴۲
مهدی رافعی

بستن دست سارقین با تلفن همراه

ایده ای که منجر به تولید یک قفل فیزیکی ضد هک با کمک تلفن همراه شده است

نام: افضل صحراگرد محل تولد: جوانرود، کرمانشاه تحصیلات: کاردانی برق صنعتی سن: ۲۴ سال نام ایده: قفل ضد هک

در کودکی و برخلاف هم سن و سالانش اسباب بازی هایش شده بود انبوهی آرمیچر و چرخ دهنده بازمانده از ضبط صوت و ویدئو های متلاشی و خراب شده که حاصل کار پدرش بود، افضل نوجوان بیشتر وقتش را صرف سر هم کردن و ایجاد کاربردی جدید از لاشه همان وسایل می گذراند.

کار مداوم با ابزار و ساخت قطعات مختلف از باقیمانده های وسایل تردیدی برای ورود به هنرستان در وجودش باقی نگذاشت. در زمان تحصیل افضل به قدری خوب پیش رفت که پس از مدتی تمام وسایل الکترونیکی خراب خانه خودشان و همسایه های شهر کوچک شان را تعمیر می کرد. در یکی از روزها که تلویزیون همسایه را تعمیر می کرد، برای آزمایش تلویزیون را روشن کرده بود که اتفاقا در حال پخش یک فیلم تعقیب و گریز بود. افضل که از کار خسته بود، چند لحظه ای را به تماشای فیلم نشست که در آن دزدها به یک بانک دستبرد می زدند و فرار می کردند. تماشای همان چند دقیقه از فیلم کافی بود این بار ذهن افضل که یک عمر موتور و مدار برقی تعمیر کرده بود به کار بیفتد. او دیگر یک ایده در سر داشت؛ به این فکر افتاد با این همه وسایل برقی از کودکی کار کرده ام و به طرز کار آنها تسلط دارم، چرا چیزی از دل آنها خلق نکنم که منحصر به فرد و کاربردی باشد؟ ایده این بود؛ قفلی اختراع کند که هیچ کس حتی خودش هم نتواند آن را باز کند!

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۳۷
مهدی رافعی

جان بخشیدن به گوشی

همه می خواهند بابت پولی که برای خرید هر کالایی می دهند بهترین و بیشترین استفاده را از آن ببرند. دستگاه های الکترونیک مخصوصا تلفن همراه به عنوان وسیله ای که همیشه در جیب یا کیف با خود یدک می کشیم. برای برخورداری از بهترین امکانات گوشی خود هر از چند گاهی بهتر است علاوه بر اینکه دستی به ظاهر آن می کشید، صفایی هم به نرم افزار یا میان افزار داخلی آن بدهید. آپدیت یا به روزرسانی نرم افزار گوشی از مشکلاتی که ممکن است بر سر راه شما قرار گیرند جلوگیری می کند. مهم تر از همه از مزایای امکانات جدیدی که به گوشی اضافه می شوند نیز به محض دسترسی بهره مند می شوید. اگر گهگاه گوشی شما «خشکش می زند یا به اصطلاح هنگ می کند، مدام می لرزد یا عملکرد درست و حسابی ندارد» اینها همه نشانه مشکلات پیش آمده برای گوشی و بیمار شدن آن است. آپدیت گوشی مانند یک مسکن دردهای گوشی را درمان می کند. هر چند گاهی ممکن است در صورت عدم آگاهی از چگونگی این کار، عوارض جانبی را به دنبال داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۳۵
مهدی رافعی