پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

نبرد ژنرال ها

سونی اکسپریا Z۱ در برابر ال.جی G۲

صنعت ساخت تجهیزات دیجیتال دیگر مثل قدیم منحصر به داشته های یک شرکت یا توانایی های تحقیقاتی مرکز نوآوری های آن نیست.

این روزها نام های تجاری بزرگ، خود مشتری خدمات و محصولات فناورانه شرکت های کوچک تری هستند که به شکلی کاملا تخصصی روی نوآوری، طراحی و ساخت قطعات تشکیل دهنده یک ابزار دیجیتال کار می کنند. مثلا شرکت هایی که فقط صفحه نمایش تولید می کنند یا مجموعه هایی که کارشان طراحی و تولید پردازنده های موبایلی برای استفاده در تلفن های همراه یا تبلت هاست.

به همین دلیل شاهدیم محصولات عرضه شده توسط شرکت های بزرگ در هر فصل، شباهت هایی بنیادین با هم دارند. ناگهان سر و کله پردازنده های چند هسته ای پیدا می شود یا همه با هم به سراغ صفحه نمایش های فول اچ دی می روند. در این میان هنر سازندگان بزرگ در طراحی ظاهری، ایجاد اکوسیستم نرم افزاری و سخت افزاری از تجهیزات جانبی و تلاش برای ایجاد یک مزیت رقابتی منحصر به فرد است. در واقع تلاش برای قانع کردن بخشی از بازار مصرف برای این که شیفته محصول آن فصل آنها شوند.

با این مقدمه طولانی، سراغ دو پرچمدار پرفروغ تلفن های هوشمند بازار ایران یعنی سونی اکسپریا Z۱ و ال.جی G۲ که اوایل پاییز به بازار ایران معرفی شدند می رویم تا با نگاهی اجمالی به مشخصات آنها ببینیم هر کدام پاسخگوی نیازهای چه قشری از خریداران است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۸:۱۲
مهدی رافعی

با جوملا جهانی شوید

گام پنجم برای​ راه اندازی فروشگاه اینترنتی

واژه جوملا در زبان سواحیلی (یکی از زبان های آفریقایی) به معنای «همگی» یا «جملگی» است. جوملا یکی از پروژه های معروف متن باز جهان است و هزاران نفر در سراسر دنیا به برنامه نویسی و ارتقای کدهای آن مشغول هستند و به همین دلیل این نام بر آن نهاده شد. لوگوی معروف جوملا نیز نشانگر اتحاد نژادهای مختلف برای رسیدن به یک هدف است.

جوملا همانند وردپرس با زبان php نوشته شده و اطلاعات را در بانک اطلاعاتی MySql ذخیره می کند. همان طور که در شماره های پیشین گفته شده، جوملا کارایی بسیاری دارد و می توان از آن برای ایجاد سایت های بسیار گسترده بهره گرفت. برخی سایت های معروف از جمله یکی از سایت های رسمی لینوکس (www.linux.com) با استفاده از جوملا ساخته شده اند.

تاکنون چند گروه مختلف در ایران، جوملا را به فارسی ترجمه کرده اند و شما می توانید براحتی یکی از این بسته ها را روی فضای میزبانی خود نصب و به این ترتیب سایت خود را آماده کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۸:۰۹
مهدی رافعی

رستاخیز ویندوز فون

۴ تلفن برتر ویندوزفون ۸

درست در روزهایی که ویندوز فون ها در چند قدمی مرگ بود و در مقابل، سیستم های عامل آی .او .اس و اندروید قلب تمام کاربران تلفن های همراه را تسخیر کرده بود، مایکروسافت از نسخه جدید سیستم عاملش رونمایی کرد.

ویندوز فون ۸ برخلاف نسل های قبلی خود، رویکردی کاملا رو به جلو داشت و بیشتر از این که با هدف ارتقای رایانه رومیزی به بازار آمده باشد، گوشی های هوشمند و تبلت ها را به عنوان میزبان انتخاب کرد. ظهور ویندوز ۸، دسته بندی جدیدی در ابزارهای قابل حمل به وجود آورد که به ابزارهای دوگانه یا هیبریدی مشهور است. این تبلت ـ لپ تاپ های دوگانه جدید که استقبال از ویندوز ۸ را افزایش دادند، روز به روز به تعدادشان افزوده می شود. اگر از عامل کیفیت صرف نظر و فقط به کمیت توجه کنیم، باید گفت تبلت های ویندوز۸ تاکنون از لحاظ تولید و تنوع محصول موفق بوده اند؛ اما در دنیای گوشی های ویندوز فونی، اوضاع هنوز ناامید کننده است. غیر از نوکیا که امید به حیاتش در ویندوز فون نهفته است، دیگر شرکت های تولید کننده گوشی همراه، استقبالی از نسخه جدید مایکروسافت نکرده اند و غیر از چند نمونه که تعدادشان به انگشتان دست هم نمی رسد، خبری از گوشی های ویندوزفونی نیست. در این گزارش به بررسی چهار تلفن همراه ویندوزی موجود در بازار پرداخته ایم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۸:۰۳
مهدی رافعی

سه راهی برای آیفون

آیفون بی شک یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند سراسر دنیاست، اما یک ضعف بزرگ دارد. این دستگاه و بیشتر تلفن های هوشمند امروزی فقط یک درگاه ارتباطی دارند که عملیات شارژ یا ارتباط سیمی با دنیای بیرون مثل رایانه ها یا دیگر تجهیزات فقط با آن صورت می گیرد.

کانکس، اتاق امنی برای آیفون شما به وجود می آورد و در ضمن تعداد زیادی درگاه اتصالی متنوع نیز دارد که می توانید از آنها برای کار با تلفن خود استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۷:۵۷
مهدی رافعی

۶ آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

انتخاب یک آنتی ویروس خوب هیچ وقت انتخاب آسانی نبوده؛ حتی برای آنهایی که خود را کاربر حرفه ای می دانند. دغدغه مهمی که هر سال با پیچیده تر شدن تهدیدات امنیتی مشکل تر از قبل می شود. اینکه کدام آنتی ویروس از بقیه بهتر است یا کدام یک می تواند انتظارات ویژه شما را برآورده کند. سوالاتی هستندکه بی تردید پاسخ های متنوعی هم دارند. بسیاری از بسته های امنیتی امروزی در حال گذار از شیوه های قدیمی شناسایی و مقابله با بدافزارها به شیوه های جدید هستند. همین موضوع موجب شده تا خیلی از بهترین های آنتی ویروس های قدیم امروزه دیگر بهترین نباشند. در گزارش این صفحه ما فهرستی از شش آنتی ویروس برتر امسال را پیدا می کنید؛ فهرستی که در نگاه اول، جای اسامی بزرگی مثل Avira، Panda و حتی McAfee را در آن خالی خواهید یافت. علت اصلی این موضوع به سقوط چند پله ای این نرم افزارها در سال های اخیر باز می گردد. در این میان، پاندا با وجود توانایی غیرقابل انکار سرویس ابری اش چند سالی می شود که روی دور بدبیاری است و مک آفی هم اگرچه نسبت به گذشته بهتر شده؛ اما همچنان بیش از حد کارایی سیستم را کند می کند. تا زمان نگارش این مطلب هنوز نتایج AV Test۲۰۱۴ منتشر نشده بود. در نتیجه تمامی امتیازات بر اساس نتایج ۲۰۱۳ روی نسخه های ۲۰۱۴ بررسی شده اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۷:۵۱
مهدی رافعی

بهترین اپلیکیشن های سفر

اپلیکیشن ها در حوزه های متنوعی عرضه می شوند اما ما در اینجا بهترین نرم افزارهای مناسب برای سفرهای کاری را برای شما انتخاب کرده ایم که بدون شک برای شاغلینِ دایم در سفر بسیار کاربردی هستند.

همه دوستداران و کاربران فناوری می دانند که اپلیکیشن ها و نرم افزاهای بی شماری در دنیای مجازی وجود دارد که می توان استفاده های بهینه ای از آنها داشت. شاید حتی گاهی تعداد بسیار زیاد آنها باعث سردرگمی کاربر بشوند و نتوان تشخیص داد کدام یک بر دیگری برتری دارد. اپلیکیشن ها در حوزه های متنوعی عرضه می شوند اما ما در اینجا بهترین نرم افزارهای مناسب برای سفرهای کاری را برای شما انتخاب کرده ایم که بدون شک برای شاغلینِ دایم در سفر بسیار کاربردی هستند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۴
مهدی رافعی

بررسی کامل Huawei MediaPad ۷ Vogue

هواوی را تقریبا همه می شناسیم، یک برند چینی که چند سالی است برای رساندن خود به صدر جدول محبوب ترین ها و پرفروش ها بسیار تلاش می کند. در میان انواع گوشی های هوشمند که البته مشخصات و امکانات خوبی هم دارند، باید به تبلت جدید این کمپانی اشاره کرد. این تبلت MediaPad ۷ Vogue نام دارد. اما آیا کاربران واقعا به داشتن محصولی با مفهوم «مد» از کشور چین نیاز دارند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۳
مهدی رافعی

چگونه از گوشی اندرویدی خود پشتیبان تهیه کنیم؟

در این مطلب ما سعی داریم تا راهی آسان و کاربردی برای پشتیبان گیری، همگام سازی و بازیابی اطلاعات در ابزارهای اندرویدی به شما یادآوری کنیم.

به نظر می رسد تعداد روش های تهیه پشتیبان از ابزار اندرویدی شما به صورت نامحدودی وجود داشته باشد اما با این حال بسیاری از آن ها گیج کننده و کمی ترسناک هستند. بسیاری از کاربران برای مدتی طولانی از اپلیکیشن هایی مانند تیتانیوم Titanium برای این منظور استفاده می کردند اما مشکل بزرگی که در این میان وجود داشته و دارد، نیاز به روت کردن گوشی برای استفاده از این برنامه است که به هیچ وجه به کاربران کمتر حرفه ای اندروید توصیه نمی شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۱
مهدی رافعی

۸ کاربرد Developer Options اندروید

سیستم عامل اندروید از لحاظ آزادی در عمل و شخصی سازی توسط کاربران در بالاترین سطح نسبت به سایر پلتفرم های این حوضه قرار می گیرد. گزینه های فراوانی که در اختیار شما قرار دارد تقریبا امکان انجام هر کاری به شما می دهند؛ حتی اورکلاک کردن پردازنده دستگاه و افزایش سرعت آن!!!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۰
مهدی رافعی

ده گوشی محبوب و خاطره انگیز بازار

سرعت ورود کالاهای تکنولوژیکی جدید به عرصه زندگی کاربران هر روز بیشتر می شود و کاربران کالاهای دیجیتالی هر روز با محصولاتی جدید مبتنی بر تکنولوژی های نوین مواجه می شوند.محصولاتی که از لحاظ قابلیت های فنی، طراحی و کاربردهای تکنولوژیکی و...

در اکثر موارد یک سر و گردن بالاتر از محصولات قدیمی تر بوده و به همین دلیل توجه کاربران را به خود جلب می کنند. اما در این میان، برخی از محصولات بنا به ویژگی های خاصی که دارند پس از گذشت مدت ها از معرفی و عرضه شان به بازار همچنان نزد کاربران محبوب هستند.حتی ممکن است این محصولات یک نمونه فوق قدیمی باشند که به دلیل قابلیت های خاص کاربردی در زمان گذشته همچنان مورد استفاده کاربران قرار گرفته یا اینکه در ذهن وی به عنوان یک کالای محبوب و کارآمد حک شده باشد.در بازار گوشی موبایل از این نمونه ها زیاد وجود دارد. نمونه هایی که ممکن است شما هنوز وفاداریتان را به عنوان کاربر به آنها حفظ کرده باشید.

با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی برخی از این نمونه گوشی ها می پردازیم. اگر به این موضوع علاقه مندید این مطلب را بخوانید:.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۲:۰۸
مهدی رافعی