پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان

۶۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

asp.net

مقدمه :

از کنترل CheckBox در ASP.Net برای نمایش یک گزینه انتخاب به کاربر استفاده می شود . این کنترل دارای یک عنوان ( Caption ) و یک گزینه انتخاب است که کاربر می تواند جهت تایید و انتخاب آن را علامت بزند . علامت زدن گزینه انتخاب به معنای قبول کردن گزینه ( Yes ) بوده و کنترل مقد ار True را بر می گرداند . علامت نزدن گزینه و یا برداشتن تیک گزینه علامت خورده به معنای عدم قبول کردن گزینه ( No ) بوده و کنترل مقدار False را بر می گرداند .
شکل کلی تعریف و نمایش کنترل CheckBox در صفحه های ASP.Net به صورت زیر است :

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۸
مهدی رافعی

html


برچسب font در HTML دیگر توصیه نمی شود و گمان می شود که از نسخه های بعدی HTML حذف شود. هرچند تعداد زیادی از مردم از آن استفاده کنند ، شما باید سعی کنید که از آن اجتناب کنید وبجای آن از style استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۶
مهدی رافعی

network+

در این مقاله و در ادامه سری مقالات قبلی به معرفی جزئیات نقش های FSMO در ساختار اکتیودایرکتوری و همچنین مشکلاتی که ناشی از عدم وجود و یا از کار افتادگی این نقش ها ممکن است ایجاد شود و نحوه مطلع شدن از محل قرارگیری هر یک از این نقش ها خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۴
مهدی رافعی

speedup

بررسی مسیر شکل گیری یک بازی آن لاین ایرانی

از کودکی خلبان شدن تنها آرزوی زندگی اش بود تا این که در نوجوانی و زمانی که بسختی می شد او را دوازده ساله خواند، یک اتفاق بزرگ در محل سکونتش در محله صادقیه تهران، مسیری جدید در زندگی اش باز کرد. عموی جوان او که اتفاقا همسایه آنها هم بود، کامپیوتری خرید که در آن روزگار یک کالای گرانقیمت به حساب می آمد. مهربانی عمو برای اجازه کار با کامپیوترش، حمید را با دنیای پرهیجان بازی های رایانه ای آشنا و هدف دومی در زندگی او ایجاد کرد. حالا می خواست در زمینه کامپیوتر و آی.تی تحصیل کند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۵۴
مهدی رافعی

tablet

به نظر شما یک تبلت خوب دارای چه مشخصاتی است؟ اصلا تابه حال برای خرید تبلت اقدام کرده اید؟ چنانچه خرید تبلت و مقایسه اطلاعات فنی تبلت ها را تجربه کرده باشید متوجه شده اید که تبلت ها اطلاعات فنی بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهند که همین افزایش اطلاعات موجب می شود بسیاری از کاربران هنگام مقایسه تبلت ها با یکدیگر با مشکلاتی مواجه شده و نتوانند تبلت مناسبی را برای خود انتخاب کنند. باتوجه به این مشکل تصمیم گرفتیم در مطلب این شماره کلیک، به پنج مورد از مهم ترین خصوصیات فنی تبلت ها که باید هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید، اشاره کنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۵۲
مهدی رافعی

cheap laptop

راهنمای انتخاب و خرید لپ تاپ های جدید ویندوزی

در چند سال اخیر که اولترابوک ها بین کاربران محبوبیت زیادی به دست آورده بود، عده ای می گفتند عمر لپ تاپ ها دیگر به سر رسیده است، اما امروز می بینیم که این گونه نشد و تولید و فروش لپ تاپ ها همچنان ادامه دارد. ما در اینجا می خواهیم تعدادی از همین لپ تاپ های جدید بازار را با هم مقایسه کنیم تا شما بتوانید بهترین آنها را مطابق با بودجه و نیازهای خود انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۸
مهدی رافعی

ترسیم مدیران ای تی

در D۱۱ چه گذشت؟

نگاه به دنیایی که رهبران دنیای آی تی ترسیم می کنند

کنفرانس D یکی از آن نشست های علمی شگفت انگیز دنیای آی. تی است که امسال برای یازدهمین بار متوالی و طی سه روز در کالیفرنیا برگزار شد. این کنفرانس برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ توسط وب سایت allthingsd.com پایه گذاری گردید و خیلی زود به یکی از گردهمایی های پرطرفدار و بااعتبار در دنیای فناوری دیجیتال تبدیل شد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۵
مهدی رافعی

cloud printig

پرینت گرفتن از روی ابرها

چگونه با تلفن های همراه و تبلت های اندرویدی پرینت بگیریم؟

پرینت گرفتن کار بسیار ساده ای است. تنها کافی است روی رایانه خود برنامه مناسبی برای پرینت گرفتن داشته باشید، یک فایل متن یا عکس را روی آن باز کرده و روی گزینه پرینت کلیک کنید. اما هنگامی که نوبت به سیستم عامل اندروید (Android OS) می رسد، قضیه کاملا متفاوت است. تا الان برای پرینت گرفتن مجبور بوده اید فایل ها را از تلفن همراه یا رایانه لوحه ای (تبلت) خود روی رایانه شخصیتان کپی کرده سپس آنها را پرینت بگیرید، اما اگر برای این کار از چاپ ابری (Cloud Print) استفاده کنید، کارها به مراتب آسان تر می شود. چاپ ابری یکی از خدمات جدید است که گوگل و خیلی های دیگر، آن را ارائه می کنند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۲
مهدی رافعی

RAM

رم یکی از مهم ترین قطعات کامپیوتری در تعیین سرعت و قیمت سیستم به حساب می آید. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام خرید لپ تاپ یا کامپیوتر های شخصی در مورد میزان ظرفیت این قطعه حساسیت نشان داده یا برخی حتی در صدد ارتقاء و افزایش ظرفیت RAM دستگاهی که خریده اند بر می آیند. چرا که سرعت در یک رایانه، حاصل فعالیت یک چرخه است که این چرخه از پردازنده، رم، مادربورد، پاور و هارددیسک تشکیل شده است. این موارد در کنار یکدیگر سرعت را به ارمغان خواهند آورد. با توجه به اهمیت این قطعه کوچک که قیمت کمتری نیز نسبت به دیگر قطعات نظیر هارددیسک و... دارد، تعداد زیادی از کاربران برای تغییر ظرفیت این قطعه اقدام می کنند، اما باید هنگام انجام این عمل مجموعه نکاتی را مد نظر قرار داد که در این بخش ما برخی از این نکات را گوشزد می کنیم. پس اگر قصد خریدRAM یا افزایش ظرفیت حافظه دستگاه خود را دارید، این مطلب را بخوانید:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۳۹
مهدی رافعی

asp.net

مقدمه :

کنترل Label ، به طور کلی برای نمایش متن در صفحات ASP.NET به کار می رود . از کنترل Label می توان در موارد زیر استفاده کرد :

  1. نمایش متن و نوشته در صفحات ASP.Net .
  2. تنظیم و تغییر متن مورد نظر به صورت برنامه ریزی شده در هنگام اجرای صفحات ASP.Net .
  3. اتصال کنترل Label به یک بانک اطلاعاتی و نمایش پویا و Run Time اطلاعات فیلد های متنی .
  4. قرار دادن کنترل Label به عنوان Caption برای سایر کنترل های ASP.Net .
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۱۱
مهدی رافعی