پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۴۲ ق.ظ

با DevHub صاحب وب سایت شوید

با DevHub صاحب وب سایت شوید

بررسی یک سرویس آنلاین راه اندازی وب سایت

تا مدت ها بعد از به وجود آمدن وب، داشتن وب سایت شخصی برای اشخاص یا حتی مشاغل کوچک امر فانتزی به شمار می رفت و بیشتر افراد به دنبال چنین چیزی نبودند؛ ولی امروزه شرایط تغییر زیادی کرده و کمتر کسب وکاری را می توان یافت که وب سایت نداشته یا تمایلی به داشتن فضایی برای معرفی خود و محصولاتش در دنیای مجازی نداشته باشد.

امروزه حتی بسیاری از اشخاص نیز، وب سایت های شخصی دارند. شاید شما نیز تاکنون بارها با خود فکر کرده اید که بهتر است برای کسب وکار خود یک وب سایت کوچک و جمع و جور راه بیندازید یا اگر دستی در نوشتن دارید ولی شرایط کافی برای انتشار مطالب خود ندارید، به این فکر افتاده اید که در وب سایت شخصی خود آنها را منتشر کنید.

برای این که به این مقصود برسید، چند راه پیش روی شما قرار دارد. یکی از این راه ها این است که زبان برنامه نویسی یاد بگیرید و شروع کنید به توسعه وب سایت خود! کمی غیرمنطقی به نظر می رسد! مدت زیادی را باید صرف یادگیری کنید و سپس سرانجام وب سایتی خواهید داشت که بسیار ابتدایی است و چندان چنگی به دل نمی زند. راه دیگر این است که به یک شرکت توسعه نرم افزاری هزینه پرداخت کرده تا آنها وب سایت حرفه ای برای شما طراحی کنند. ناگفته پیداست که این روش هزینه زیادی خواهد داشت.

اما اگر این راه حل ها مدنظرتان نباشد، نگران نباشید؛ امروزه برای این افراد راه هایی وجود دارد تا صاحب وب سایت شخصی خود شوند. اکنون وب سایت هایی قدم به دنیای وب گذاشته اند که می توانند به افرادی که نه توان فنی کافی برای ساخت وب سایت را دارند و نه می خواهند پول برای داشتن سایت پرداخت کنند، کمک های شایانی کنند.

نمونه یکی از این سایت های ارائه خدمات، ایجاد وب سایت شخصی، سایت devhub.com است که در اینجا به معرفی آن خواهیم پرداخت. با وجود این وب سایت دیگر نیازی به پرداخت پول یا صرف زمان برای یادگیری کدنویسی نخواهید داشت. دیگر نیازی نیست در زمینه کدنویسی، حرفه ای باشید یا کدنویسی های پیچیده یا حتی HTML را بدانید. می توانید بسرعت و بسادگی سایت خود را در عرض چند ثانیه با استفاده از ماژول های آماده «کشیدن و رها کردن» (drag and drop) بسازید. آیا می خواهید گالری تصاویر با ستون های عریض یا محلی برای ارائه محصولات خود داشته باشید؟ می توانید در یک چشم بهم زدن به این هدف برسید.

هر سایتی که به وسیله DevHub طراحی می شود در لحظه ثبت نام آماده این است که وارد دنیای وب شود. حتی نیازی نیست که زمان خود را صرف جستجو و پرداخت هزینه برای در اختیار گرفتن میزبان های وب کنید. سایت شما روی سرورهای رایگان این شرکت میزبانی می شوند که قدرت و راحتی محاسبات ابری را به کار گرفته اند. نگرانی از ترافیک های پیش بینی نشده یا از کار افتادن سرور نیز به تاریخ خواهد پیوست.

سایت DevHub همچنین تم های رایگانی برای کاربران خود ارائه کرده است. شما حتی می توانید آنها را به نسبت کسب وکار یا نوع فعالیتی که می خواهید در آن داشته باشید، تغییر دهید. آیا می خواهید سرنوشته ویژه خود را در بالای آن داشته باشید؟ تنها کافی است کلیک کرده و به دنبال فایل مورد نظر خود برای آپلود بگردید. به همین سادگی. تغییر رنگ عناصر مختلف موجود در سایت نیز به همین سادگی است. ماوس را روی رنگ مورد نظر خود برده، کلیک کرده و ذخیره کنید. تقریبا هر عنصر موجود از جمله تصاویر پس زمینه یا الگوها قابل تغییر هستند.

در اولین مرحله باید نوع وب سایتی را که می خواهید داشته باشید از بین «کسب وکار کوچک»، «بلاگ» و «وارد کردن بلاگ خود» انتخاب کنید. بعد از انتخاب هرکدام از اینها، پیغامی روی صفحه ظاهر می شود که «وب سایت شما آماده ولی خالی است! آن را پر کنید تا بدون صرف زمان کار خود را تمام کرده باشید». در زیر این پیغام مواردی وجود دارد که باید توسط کاربر پر شود. مواردی مانند نام کسب وکار، شعار کسب وکار و توضیح کوتاهی درباره آن، با پر کردن آنها به صفحه ای هدایت می شوید که دامنه خود را باید انتخاب کنید. اگر در جای دیگری دامنه خود را خریداری کرده اید، آن را وارد کرده یا در غیر این صورت می توانید به طور رایگان زیردامنه ای از DevHub را در اختیار بگیرید. در مرحله آخر نیز باید مشخصات خود را وارد کنید تا وارد محیط ساخت وب سایت شوید. پس از فعال سازی حساب می توانید فهرست وب سایت های خود را مشاهده کرده و شروع به تغییر آنها کنید و حتی سایت جدیدی بسازید.

با کلیک روی آیکن کوچکی که در بالا سمت چپ هر وب سایت وجود دارد، وارد محیط ساخت آن می شوید. اولین چیزی که بعد از ورود نظر را به خود جلب می کند، این است که همه چیز در دسترس قرار دارد و قابل تغییر است. به طور پیش فرض سه تب اصلی در بالای وب سایت قرار دارد که خانه، اطلاعات تماس و بلاگ هستند. از منوی سمت راست می توان با زدن دکمه های «افزودن صفحه جدید» (Add new page) یا «حذف این صفحه» (Delete this page) روی صفحه های وب سایت مدیریت انجام داد. در سمت راست بالای صفحه دکمه تم ها و رنگ ها مشاهده می شود که با کلیک روی آن، تم های رایگان نمایش داده شده و می توان از بین آنها انتخاب کرد. در منوی سمت راست نیز علاوه بر مدیریت صفحات، کنترل هایی نظیر افزودن متن، فرم، تصویر و ویدئو قرار گرفته اند. کلیک روی هرکدام از آنها سبب می شود تا وارد روندی گام به گام برای افزودن موارد مورد نظر خود شوید. می توان به جای کلیک روی دکمه ها آنها را گرفته و در جای دلخواه رها کرد. برای مثال اگر می خواهید محصولی را در صفحه اول نمایش دهید، کافی است از منوی سمت راست تصویر را انتخاب کرده و سپس متن مورد نظر را زیر آن قرار دهید.

در هر لحظه نیز می توانید شکل نمایش سایت را مشاهده کنید. در بالا سمت چپ دکمه ای به نام View Preview Site (مشاهده نمایش سایت) قرار دارد که با کلیک روی آن، نمایی را که در سایت نمایش داده می شود، خواهید دید.

محمدحسین کردونی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی