پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان

۳۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

معرفی سایت Forbes.com

معرفی سایت Forbes.com

شاید تاکنون بارها در اخبار و رسانه ها نام مجله فوربس را شنیده باشید. این مجله دوهفته نامه است و مهم ترین رقیب آن را باید دوهفته نامه آمریکایی «فورچون» معرفی کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۳۰
مهدی رافعی

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

بررسی موفق ترین بازی رایانه ای که در طول چند دهه گذشته بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده اند.

سال ها پیش زمانی که نام بازی های رایانه ای به میان می آمد بسیاری از حاضرین تنها به عنوان یک سرگرمی ساده به آن نگاه می کردند. این در حالی بود که طرفداران بازی های رایانه ای و کسانی که به نوعی در جریان ساخت بازی ها قرار داشتند به هیچ وجه با این دیدگاه موافق نبودند. سال ها گذشت و هر روز بازی های رایانه ای به مرور پیشرفت می کردند. پیشرفتی که با توجه به حضور فناوری و سخت افزارهای جدید جنبه جدیدی پیدا کرده و توانست به نوعی این دسته از سرگرمی را به عنوان هنر هشتم ثابت کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۲۶
مهدی رافعی

وایمکس اینترنت همراه

بی نیازی شبکه وایمکس به زیرساخت های مخابراتی پرهزینه، آن را به گزینه ای مناسب برای دسترسی به اینترنت در نواحی توسعه نیافته تبدیل کرده است.

برای متصل کردن رایانه به اینترنت، چند راه مشخص وجود دارد که معمولا عبارتند از اتصال از طریق سیم ویژه به مودم یا اینترنت کابلی، اتصال به یک شبکه

وای ـ فای و نیز گزینه اتصال از طریق خطوط Dial up که البته این آخری سرعت و کارایی چندانی ندارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۱
مهدی رافعی

دوئل سامسونگ گلکسی با هو آوی

اگر خاطرتان باشد و سنتان قد بدهد، قبلا موبایل فقط برای برقراری تماس بود؛ چهار تا دکمه و یک میکروفون داشت و یک گوشی. همین. اما اکنون بسیاری از نیازهای زندگی ما را در خود جمع کرده است. اسمارت فون ها اکنون همه چیز هستند به غیر از تلفن همراه!

در میان همه تغییرات و پوست اندازی ها، باید به بزرگ شدن صفحه های نمایش آنها اشاره کرد. گوشی هایی که نمایشگرهای بزرگ دارند را معمولا «فبلت» می نامند؛ یعنی محصولی بین تبلت و موبایل که نمایشگرهای بزرگ تر از ۶ اینچ دارند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۵۴
مهدی رافعی

گردهمایی بزرگان دنیای دیجیتال

نمایشگاه ایفا (IFA) از مهم ترین و بزرگ ترین گردهمایی های بزرگان دنیای تجهیزات الکترونیکی است که همه ساله اواخر تابستان در شهر برلین آلمان برگزار می شود.

در این گردهمایی، تولیدکنندگان بزرگ این عرصه با دستی پر حضور پیدا می کنند تا با معرفی آخرین دستاوردها و محصولاتشان میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان باشند. این نمایشگاه یک رویداد بزرگ جهانی به شمار می آید و تصویری از آینده دنیای فناوری ها و تجهیزات الکترونیکی را به نمایش می گذارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۵۰
مهدی رافعی

بهترین وب سایت ها برای زنان

وب سایت فوربس به طور سالانه فهرستی از یکصد وب سایت برتر زنان را معرفی می کند. این انتخاب بر اساس عملکرد سالانه و دایمی این وب سایت ها صورت می گیرد.

این وب سایت ها چه دارند که جزو یکصد سایت برتر انتنخاب شده اند؟ اطلاعات، محتویات، طراحی، تعداد کاربران و بازدیدهای این سایت ها جزو اولویت های انتخاب آنها بوده است. این سایت ها باعث می شوند تا لبخند به لب های خانم ها بیاید و آنها را مجبور به تفکر می کنند. از همه مهم تر اینکه، از طریق اشتراک گذاری، همه زنان دنیا را با هم ارتباط می دهند. زنان در برخی از این سایت ها فرصت پیدا می کنند تا مسایل مختلفی را با یکدیگر – در سراسر جهان – به اشتراک بگذارند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۱۷
مهدی رافعی

چگونه عمر مفید تلویزیون ها را افزایش دهیم؟

اکثر کاربران تلویزیون، چه تلویزیون های گران قیمت سه بعدی و چه نمونه های ال سی دی قدیمی با این سوال که در واقع عمر مفید تلویزیون چقدر است و تلویزیون های مبتنی بر کدام تکنولوژی طول عمر بیشتری دارند و ... مواجه هستند.

سوالات دیگری نظیر اینکه آیا رعایت نکاتی خاص منجر به افزایش طول عمر مفید تلویزیون می شود یا خیر و اینکه اصلا طول عمر مفید تلویزیون به چه معنا است وجود دارد. حقیقت این است که پاسخ های گوناگونی به این سوال داده شده و هر تولید کننده یا عرضه کننده ای بنا به سیاست های خاص شرکتی، طول عمر تلویزیون های خود را بیشتر از سایرین اعلام می کند یا اینکه طول عمر تلویزیون ها را بیش از حد واقعی به خریدار اعلام می کند. در نهایت خریدار با اعتماد به فروشنده یا نماینده شرکتی کالا را خریداری کرده و از آن استفاده می کند، بدون آنکه بداند انجام چه کارهایی منجر به افزایش طول عمر تلویزیون می شود. با توجه به این موضوع در این بخش ما ضمن یافتن پاسخ مناسب برای این سوالات، به مجموعه نکاتی که رعایت آنها منجر به افزایش طول عمر تلویزیون می شود اشاره کرده ایم. اگر به این موضوع علاقه مندید این مطلب را بخوانید:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۱۰
مهدی رافعی

۴ راه برای مدیریت فایل های صوتی

نظم در دنیای موسیقی دیجیتال

اکثر ما روی کامپیوتر خود فایل های گوناگونی داریم که در بین آنها شاید فایل های موسیقی بیشترین حجم دستگاه کامپیوتر ما را اشغال کرده باشد.

مخصوصا اگر اهل موسیقی، خرید یا دانلود آلبوم های جدید هم باشیم. گاهی آنقدر به مجموعه های صوتی روی دستگاه کامپیوتر اضافه می کنیم که حسابش از دستمان در می رود و نمی دانیم چه فایلی را در چه بخشی ذخیره کرده ایم. انبار شدن این فایل های صوتی روی یکدیگر به مرور زمان مدیریت و نظم بخشی به این فایل های صوتی را برای ما سخت می کند. اگر به دنبال راهی برای نظم دادن به فایل های صوتی خود و دسترسی آسان به آنها هستید در این گزارش ۴ ابزار برای مدیریت فایل های MP۳ را به شما معرفی می کنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۰۷
مهدی رافعی

منتظر بزرگ ترین محصول اپل باشید!

هر چیزی که باید در مورد آی فون های بعدی اپل بدانیم؛ محصولاتی که می توانند برای همیشه شیوه کسب و کار این کمپانی را تغییر دهند.

تنها دو هفته دیگر تا مراسم اپل باقی مانده و ما هم همانند هر سال دل توی دل مان نیست تا ببینیم غول دره سیلیکون چه غافلگیری را برای مان تدارک دیده است. به نظر می رسد امسال علاوه بر آی فون ۵S شاهد تلفن همراه ارزان قیمت اپل باشیم. ساخته ای که می تواند شیوه کسب و کار میراث استیو جابز را برای همیشه تغییر دهد. معرفی این دو، گل های سرسبد مراسم خواهند بود اما مانند همیشه سوال اینجاست که ساخته های جدید این شرکت از چه مشخصاتی بهره می برند؟ به لطف اینترنت و شایعاتش همین حالا از عموم مشخصات آی فون های بعدی باخبر هستیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۶
مهدی رافعی

فواید بازی های رایانه ای مهیج

انگشت اتهام از روی بازی های رایانه ای برداشته می شود؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که بارها در رسانه های مختلف در مورد مضرات بازی های رایانه ای چیزهایی شنیده و خوانده اید و درعین حال نمی توانید از این شیوه گذران اوقات فراغت خود نیز دل بکنید!

بازی های رایانه های یکی از محصولات دنیای مدرن دیجیتالی است که همواره به خاطر ترویج شدید خشونت در میان کاربران و بویژه کودکان و نوجوانان، مورد انتقاد شدید بسیاری از کارشناسان قرار گرفته اند. پژوهش های زیادی در مورد خطرات بالقوه این نوع از سرگرمی مدرن منتشر شده است. این پژوهش ها نسبت به اثرات زیان بار این بازی ها بر ذهن کاربران هشدار می دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۳
مهدی رافعی