پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۴ ب.ظ

گوگل و کسب وکارها

 

گوگل و کسب وکارها        

            ابزاری از گوگل که می تواند روند کاری شما را بهبود بخشد      

 

گوگل به معنای واقعی در زندگی دیجیتال روزمره ما حضور دارد. این را می شود از ابزار فراوانی فهمید که برای داشتن یک کسب وکار موثرتر به ما پیشنهاد کرده است. درباره گزینه هایی که گوگل جایگزین آفیس مایکروسافت کرده بارها صحبت شده است. در این شماره سرویس هایی از گوگل را معرفی می کنیم که خلاقیت شما را بالا می برد، تیم شما را هماهنگ کرده و شرکت تان را در معرض دید قرار می دهد. ممکن است از برخی از این سرویس ها مانند هنگ آوت (Hangout) به عنوان سرگرمی استفاده کرده باشید، ولی باید بدانید این گونه ابزار از کاربردهای قدرتمند شغلی نیز برخوردارند.

 

● بلاگ: گوگل (Google and Your Business)

اگر تا به حال به «گوگل و کسب وکار شما» (بلاگ گوگل برای مشاغل) سر نزده اید حتما این کار را بکنید. این دروازه ای به سوی تمام منابع از جمله مجموعه های محرمانه، مطالعات موردی و اخباری درباره سایت های مرتبط مانند «گوگل برای کارآفرینان» (Google for Entrepreneurs) است. به وسیله نوار ابزار متحرکی که در سمت راست قرار دارد می توان بسادگی پست ها را بایگانی، برچسب ها و گروه ها را مدیریت و موارد را به RSS feed اضافه کرد و همچنین می توان از طریق آن بلاگ های مفید گوگل را یافت.

 

● محل های گوگل برای کسب وکار (Google Places for Business)

به وسیله «محل های گوگل برای کسب وکار» می توانید اطلاعات زیادی را درباره کسب وکار خود و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به پایگاه داده گوگل اضافه کنید (علاوه بر نام، نشانی و شماره تلفن می توانید مواردی نظیر شاخه مورد فعالیت، ساعت های خدمات رسانی، شیوه های پرداخت مورد قبول و مناطق تحت عملیات را نیز بیفزایید). اطلاعاتی مانند یک نقشه کوچک نیز در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. «محل های گوگل» شکلی را که فهرست بندی شما به خود می گیرد نمایش می دهد، حتی اگر بخواهید اطلاعات خود را در قالب یک پرسشنامه ارائه کنید. درست است که این سرویس به صورت رایگان ارائه می شود، ولی گوگل شما را ترغیب می کند کسب وکار خود را با خرید یک تبلیغ AdWords بیشتر در معرض دید قرار دهید.

 

● صفحات گوگل پلاس (Google+ Pages)

«صفحات گوگل پلاس» گزینه جایگزین گوگل برای یک صفحه فیس بوک است، در حالی که چند گزینه شخصی سازی ارائه می کند که برای کسب وکارها طراحی شده است. این روند به وسیله انتخاب نوع کسب وکار آغاز می شود، سپس می توانید محتوایی مانند یک تصویر برای جلد، لوگوی خود و همچنین یک شرح مختصر را در آن قرار دهید. به عنوان سازنده صفحه می توانید مدیران دیگری را نیز برای مدیریت صفحه انتخاب و حتی مالکیت صفحه را واگذار کنید. استفاده از تصاویر، ویدئوها، اخبار، ارتباطات به هنگ آوت و... در این ابزار می تواند در تبلیغ مشاغل بسیار موثر باشد.

 

● هنگ آوت (Hangouts)

گوگل اغلب هنگ آوت را به عنوان یک اتاق گفت وگوی ویدئویی برای دوستان و خانواده تبلیغ می کند؛ ولی اتاق های گفت وگو همواره قابلیت هایی دارد که آنها را برای جلسات کسب وکارها نیز مفید می کند. نه تنها می توانید همکارا نتان را ببینید و صدای آنها را بشنوید، بلکه می توانید همزمان روی اسناد در گوگل درایو کار کرده، صفحه رایانه خود را به اشتراک بگذارید یا برنامه های دیگر را اجرا کنید. این ابزار شاید نتواند تمام قابلیت های یک ابزار تجاری مدیریت کنفرانس در وب مانند WebEx را عرضه کند، ولی تمام چیزهایی را که یک تیم احتیاج خواهد داشت، در خود دارد؛ و البته رایگان.

 

● برنامه ریز هوشمند برای تقویم گوگل

اگر باید جلسه ای را که در تقویم گوگل قبلا ایجاد کرده اید دوباره برنامه ریزی کنید، می توانید به تقویم به اشتراک گذاری شده همکاران خود نگاهی بیندازید تا ببینید چه زمانی وقت آزاد دارند یا این که می توانید برنامه ریز هوشمند (Smart Rescheduler) در تقویم گوگل را فعال کنید (که از طریق منوی تنظیمات تقویم گوگل در دسترس است) و اجازه دهید گوگل این جستجو را برای شما انجام دهد. وقتی این امکان را فعال کنید، در سمت راست پنجره تقویم ظاهر می شود؛ برای استفاده از آن هم کافی است رخدادی را که می خواهید دوباره برنامه ریزی شود انتخاب و روی لینک «یک زمان جدید را پیدا کن» (Find a new time) کلیک کنید. سپس شما فهرستی از زمان ها را دریافت خواهید کرد که در کنار هرکدام یک دکمه انتخاب وجود دارد.

 

● فرم های گوگل (Google Forms)

فرم های گوگل، یک ابزار ساده و باقابلیت برای بررسی است و به عنوان یک افزونه گوگل درایو می توانید آن را از فروشگاه وب کروم دانلود کنید. زمینه مورد مطالعه خود را می توانید به وسیله قالب های سوالی (انتخاب بین انواعی مانند گزینه های چندگانه، چک باکس، مقیاس بندی یا پاسخ های متنی) بسازید، سپس آن را از طریق هنگ آوت پست یا به وسیله ایمیل بین افراد پخش کنید. دریافت کنندگان این فرم ها می توانند فرم تکمیل شده را به وسیله فشردن دکمه ای که در پایین آن قرار دارد ارسال کنند. خود این بررسی و پاسخ های آن به طور خودکار در گوگل درایو شما ذخیره می شود و شما می توانید نتایج را هم به صورت خلاصه (با موارد تحلیلی گرافیکی که به طور خودکار تولید می شود) و هم در یک صفحه گسترده ببینید.

 

● گومو (GoMo)

در عصر تلفن های هوشمند، داشتن یک وب سایت که تنها برای مرورگرهای رایانه های رومیزی ایجاد شده ممکن است کافی نباشد. گومو گوگل یک سایت برای صاحبان مشاغلی است که می خواهند تولید نسخه موبایل وب سایت شان را بررسی کنند یا دست کم چگونگی دسترسی سایت شان برای کاربران موبایل را بیازمایند. ابزاری وجود دارد که نشان می دهد سایت شما در یک تلفن هوشمند چگونه نمایش داده می شود. این ابزار به وسیله برخی سوالات، گوشی ها را رتبه بندی می کند؛ سوالاتی نظیر این که می توانید لینک ها را با انگشت خود کلیک کنید یا خیر. همچنین در این سایت لینک هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا توسعه دهندگان انجام این قبیل کارها را بیابید.

 

● جعبه دریافت اولویت بندی شده جیمیل

جیمیل براساس الگوریتم های گوگل برخی پیغام ها را مهم تشخیص داده و کنار آنها یک فلش زرد قرار می دهد. البته شما می توانید با اصلاح این گزینه ها به صورت دستی به آن بیاموزید این پیغام ها واقعا چه میزان برای شما اهمیت دارد (به وسیله کلیک کردن روی فلش ها). این علائم بصری در کم کردن زمان وارسی کلی ایمیل های رسیده موثر است، ولی می توانید این زمان را به وسیله قابلیت «جعبه دریافت اولویت بندی شده» (Priority Inbox) جیمیل باز هم کمتر کنید. کافی است روی Inbox که در نوار سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا منوی شیوه جعبه دریافت باز شود سپس گزینه Priority Inbox را انتخاب کنید. با انتخاب این شیوه نمایش، تمام پیغام های خوانده نشده ای که فلش زرد دارد در ابتدا قرار می گیرد. اگر می خواهید دوباره پیغام های خود را براساس زمان دریافت مرتب کنید، کافی است روی گزینه کلاسیک از منوی شیوه جعبه دریافت کلیک کنید.

 

● اعتبارسنجی دومرحله ای برای حساب های گوگل

برای این که هکرها به اطلاعات رمزگذاری شده تان دسترسی پیدا نکنند، باید امنیت حساب گوگل خود را به وسیله فعالسازی اعتبارسنجی دومرحله ای برای حساب ها بالا ببرید. این قابلیت یک رمز عبور ثانویه برای ورود ایجاد می کند؛ یک کد که گوگل به تلفن همراه یا تلفن ثابت شما می فرستد. پس از تنظیم اولیه می توانید رایانه ها و گوشی های موبایل مورد اعتماد خود را برای ۳۰ روز جزو استثناها قرار دهید؛ البته در هر زمان می توانید این استثناها را از فهرست خود خارج کنید.

           

محمدحسین کردونی       

روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir )

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۳
مهدی رافعی

گوگل پلاس

بلاگ

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی