پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان

۲۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

اچ تی ام ال

با HTML4.0 همه قالب بندی ها می تواند به یک CSS جداگانه به خارج از پرونده HTML برده شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۱۱
مهدی رافعی

سامسونگ Ativ Tab ۳؛ زیبایی در عین سادگی

Ativ Tab ۳ سامسونگ، یک تبلت باریک و سبک است که ویندوز ۸ و تراشه اینتل اتم دارد. صفحه کلیدی که جداگانه برای آن فروخته می شود، استفاده این تبلت زیبا را بسیار راحت می کند. در ضمن، به صورت پیش فرض قلم های نوری S Pen و اپلیکیشن های S Note ۲ را نیز در خود دارد. همچنین، جایگاه اختصاصی سیم کارت دارد که از طریق ۳G و ۴G می توان با آن تماس های سلولی برقرار کرد.

در نظر داشته باشید، این بررسی در مورد نمونه اولیه این تبلت است و احتمالا سامسونگ اشکالات و معایب آن را برطرف خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۰۷
مهدی رافعی

۱۱ بازی برتر برای اندرویدی ها

دستگاه های همراه از جمله تلفن یا تبلت هایی که در ایران استفاده می شوند، در بیشتر مواقع مجهز به سیستم عامل اندروید و گاهی نیز IOS هستند.

سهم دیگر سیستم عامل ها در بازار ایران بسیار پایین است. البته که این موضوع باعث نخواهد شد تا ما نگاهی به بازی های مبتنی بر آن سیستم ها نیندازیم، اما بهتر دیدیم کار را با پرمخاطب ترین سیستم عامل در ایران، یعنی اندروید شروع کنیم. مطلبی که پیش رو دارید معرفی و بررسی مختصر دوازده عنوان بازی برتر اندروید از نگاه تحریریه وب سایت laptopmag.com است که تقدیم می شود. امیدواریم برای دوستان خواننده مفید واقع شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۵۹
مهدی رافعی

چگونه یک فیلم زیرنویس دار را تدوین کنیم؟

هماهنگ سازی زیرنویس با فیلم اولیه پس از حذف بخش هایی از فیلم

برخی فیلم ها، دارای زیرنویس های مجزایی به صورت فایل هایی در فورمت Srt هستند. هنگامی که با استفاده از نرم افزارهای ویرایش فیلم، بخش هایی از فیلم را حذف کنیم، فایل زیرنویس همچان در حالت اولیه خود است و در این شرایط زیرنویس فیلم با فیلم هماهنگی ندارد.

با طرح این مشکل برآن شدیم تا روشی را برای رفع آن پیدا کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. همان طور که این خواننده عزیز اشاره کردند، در این شرایط بخش های حذف شده از فیلم، در زیرنویس باقی است و همین عامل موجب نبود هماهنگی فیلم با زیرنویس می شود.

طی بررسی صورت گرفته روی بسیاری از نرم افزارهای میکس و ویرایش فایل های ویدئویی، هیچ یک از آنها قابلیت فراخوانی فایل زیرنویس و حذف بخشی از فیلم به همراه زیرنویس مربوط به طور همزمان را نداشتند. در چنین شرایطی برای رفع این مشکل دو راه حل وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۵۵
مهدی رافعی

رقبای مترجم گوگل

مترجم گوگل اولین سیستم ترجمه ماشینی در دنیا نبود و پیش از آن نیز پروژه های مشابهی وجود داشت. اهمیت ترجمه در دنیای امروز سبب شده برخی از پیشتازان ترجمه ماشینی همچنان به کار خود ادامه دهند و برخی دیگر نیز در این میان به میدان بیایند. هر کدام از این رقبا می کوشد با بهینه سازی الگوریتم ها و رویکردهای ترجمه ای خود از دیگری پیشی بگیرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۵۰
مهدی رافعی

حاشیه های ۶۰ ثانیه زندگی آنلاین

آیا می دانید در یک بازه زمانی یک دقیقه ای در اینترنت چه اتفاقاتی می افتد؟ پس از گذشت شش ماه از آخرین اینفوگرافی از آنچه در مدت ۶۰ ثانیه در اینترنت اتفاق می افتد، اینفوگرافی به روز شده ای منتشر شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۵
مهدی رافعی

html

HTML3.2 خیلی اشتباه بود

HTML اصلی هرگز قصد نداشت که حاوی برچسب هایی برای قالب بندی یک پرونده باشد.برچسب های HTML قصد داشتند محتویات یک پرونده را قالب بندی کنند. مثل:

<p> This is a paragraph </p>
<h1> this is a heading </h1>

هنگامی که برچسب هایی از قبیل font و موجودیت های رنگ به HTML3.2 اضافه شدند یک کابوس برای توسعه دهندگان وب آغاز شد.توسعه وب سایت های بسیار بزرگ که اطلاعات فونت و رنگ باید به هر صفحه آن اضافه شود یک روند بلند ، گران و بی جهت دردناک شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۰
مهدی رافعی

سرقت حساب‌های کاربری توئیتر، فیس‌بوک و گوگل پلاس

دو افزونه خرابکار مرورگرهای فایرفاکس و کروم، با استفاده از یک امضای دیجیتالی به ظاهر معتبر این کار را انجام می‌دهند.
شرکت امنیتی Trend Micro دو افزونه خرابکار مرورگر کشف کرده است که حساب‌های کاربری توئیتر، فیس‌بوک و گوگل پلاس را سرقت می‌کنند. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۰۷
مهدی رافعی

دوره‌های بین‌المللی راهبری فناوری اطلاعات در مجتمع فنی

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های پیشرو در دنیا با بهره‌گیری از چارچوب‌ها و استانداردهای راهبری فناوری اطلاعات توانسته‌اند گام‌های موثری در مسیر تعالی این فناوری بردارند.
دوره‌های بین‌المللی راهبری فناوری اطلاعات در مجتمع فنی تهران (شعبه ابن سینا) برگزار می‌گردد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۰۱
مهدی رافعی

آیا روحانی فیلتر فیس‌بوک را برمی‌دارد؟

باید صبر کنیم و ببینیم دولت تدبیر و امید،با روی کار آمدن دولت جدید، می‌توانیم به آینده اینترنت و البته برداشتن فیلتر فیس‌بوک امیدوار باشیم یا نه!
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۵۶
مهدی رافعی