چگونه با استفاده از Foursquare برای کسب و کار خود بازاریابی کنید و مخاطبان جدید کسب کنید؟
وقتی که ما به بازاریابی در رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود فکر می کنیم، اولین چیزهایی که ممکن است به ذهنمان برسد، فیسبوک و یا توییتر می باشد. اما یک اپلیکیشن تلفن همراه در این بین وجود دارد که توسط کسب و کارها نادیده گرفته می شود. درست است، Foursquare . با استفاده از امکانات ویژه این سرویس می توانید تا مشتریان جدیدی برای کسب و کار خود پیدا کنید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
ممکن است که تعداد کاربران این سرویس به اندازه مخاطبان فیسبوک و یا توییتر نباشد، اما مزیتی که این شبکه دارد، کاربران اختصاصی هستند که 3 میلیارد عمل Check-in انجام می دهند! صرف نظر از اینکه کسب وکار شما چه اندازه ای دارد، هر کسب و کاری می تواند به سادگی از Foursquare استفاده کند. تنها چیزی که لازم دارد این است که ثبت نام کنید.
چرا Foursquare ؟
این سرویس علاوه بر نسخه موبایل، نسخه تحت وب را نیز همراه دارد و در طی چند سال گذشته به طور کاملا پیوسته رشد داشته است و فرصت های منحصر بفردی را برای کسب و کارها و نام های تجاری به ارمغان می آورد. بیش از 25 میلیون نفر از خدمات این سرویس استفاده می کنند و 31 درصد از این کاربران در شبکه های اجتماعی فعال هستند.
Foursquare قدرت اصلی خود را مدیون کاربران خود می باشد. قدرت "توصیه های شخصی کاربران" و قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات در شبکه های اجتماعی مختلف. با استفاده از این اپلیکیشن که بر اساس اطلاعات موقعیت کاربران کار می کند، کاربران می توانند ببینند که دوستان خود به کجا می روند و از چه مکان هایی به طور مکرر بازدید می کنند. همین حرکت باعث می شود که کاربران به رفتن به جاهایی که دوستانشان قبلا رفته اند، مشتاق تر باشند. درست است که شاید این شبکه اجتماعی به اندازه فیسبوک و یا توییتر جلب توجه نکند، اما شما با استفاده از آن می توانید فرصت بهتری برای افزایش وفاداری مشتریان با استفاده از معاملات داشته باشید.
در حالی که فیسبوک به تازگی به اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه خود قابلیت "همسایگی" را اضافه کرده است، Forsquareبا اختلاف بسیار سلطان مکان یابی و Check-in می باشد.
در حال حاضر در نقشه Forsquare بیشتر از 40 میلیون مکان و حدود یک میلیون کسب و کار ثبت شده است و می توانید از پتانسیل این برنامه برای خود در جذب مشتریان جدید استفاده کنید.
از کجا شروع کنیم؟
برای قدم اول ابتدا باید در این سرویس ثبت نام کنید. این کار هم از طریق وب سایت و هم از طریق اپلیکیشن این سرویس قابل انجام است. سپس وارد حساب کاربری خود شوید و مکان کسب و کار خود را از روی نقشه پیدا کنید و با استفاده از این لینک به Forsquare اطلاع دهید که شما مالک این مکان هستید. همانطور که قبلا گفته شد تفاوتی ندارد که کسب و کار شما یک فروشگاه زنجیره ای باشد و یا یک مغازه کوچک و ... پس از ثبت مکان کسب و کار به نام خود مطمئن می شوید که این مکان در نقشه به عنوان کسب و کار شما نمایش داده خواهد شد.
دو راه برای ثبت کسب و کار شما در Forsquare وجود دارد. راه اول این است که به وب سایت این سرویس با این لینک مراجعه کنید و با استفاده از موتور جستجوی آن نام کسب و کار خود را جستجو کنید و پس از آن روی گزینه "Claim here" کلیک کنید و مالکیت آن مکان در نقشه را به نام خود ثبت کنید. به خاطر داشته باشید که چون این وب سایت با استفاده از موقعیت یابی مکانی، مکان فعلی شما را تشخیص می دهد، نیازی نیست تا مکان خود را روی نقشه پیدا کنید.
به همین صورت می توانید با استفاده از اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه این برنامه هم این کار را انجام دهید و سپس یا با استفاده از تماس و یا با استفاده از ایمیل می توانید مکان خود را تایید کنید.
اگر شما نمی توانید کسب و کار خود را در موتور جستجوی Forsquare پیدا کنید، کافی است تا با کلیک بر روی لینک "Add Venue" این کار را انجام دهید. برای این کار باید مشخصات خود شامل نام، آدرس، مکان و اطلاعات تماس خود را در فرم مربوطه ثبت نمایید. توصیه می کنیم که تا حد امکان اطلاعات دقیق و کاملی از کسب و کار خود وارد کنید تا کاربران بتوانند راحت تر شما را پیدا کنند.
چگونه یک "صفحه" برای کسب و کار خود درست کنیم؟
اکثر کاربران از نسخه تلفن همراه این سرویس بهره می برند. علاوه بر استفاده از تلفن همراه خود می توانید با ساخت یک صفحه مخصوص کسب و کار خود در نسخه وب این سرویس مدیریت مکان های خود را انجام دهید. کاربران نیز می توانند با دنبال کردن این صفحه از اتفاقات موجود در صفحه و مکان های شما با خبر شوند. این قابلیت مناسب فروشگاه هایی است که در نقاط مختلف شهر شعبه دارند و می خواهند تا کاربران را علاوه بر آگاهی از مکان شعبه های موجود، از فروش های ویژه، تخفیف ها و ... آگاه سازند.
هر صفحه می تواند یک بنر به اندازه 130*860 در بالای صفحه داشته باشد. علاوه بر تصویر پروفایل می توانید لینک هایی به وب سایت و صفحه های مربوط به شبکه های اجتماعی خود داشته باشید. علاوه بر اینکه می توانید مکان تمام فروشگاه های خود را در صفحه خود ثبت کنید، می توانید تا بر روی مکان های خود بر چسب هایی برای آگاهی کاربران از تخفیف ها، کوپن ها و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود قرار دهید و دنبال کنندگان صفحه شما آنها را مشاهده کنند. این بروزرسانی ها می توانند بر حسب نیاز شما فیلتر شوند و به طور مثال این بر چسب ها را تنها برای تعدادی خاص از فروشگاه های خود نمایش دهید.
تمام بروز رسانی ها در صفحه شما می توانند حاوی تصویر باشند و این امکان وجود دارد که آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید تا مطمئن شوید تاثیر بیشتری بر مشتریان خواهند داشت.
به روز رسانی هایی که در صفحه کسب و کار خود ارسال می کنید در بخش "News Feed" کاربرانی که صفحه شما را دنبال می کنند، نمایش داده خواهد شد. به خاطر داشته باشید که ارسال بروزرسانی ها برای صفحه کسب و کار شما تنها از طریق نسخه تحت وب قابل انجام است.
نکته ای که باید بدانید این است که تمامی صفحات در Forsquare دارای مکان فیزیکی نیستند، به این معنی که محصولات و یا افراد می توانند بدون ثبت یک مکان خاص با دنبال کنندگان یک صفحه ارتباط داشته باشند.
امکان ثبت پیشنهادی ویژه
امکانات مختلفی برای بازاریابی کسب و کارها در نظر گرفته شده است و شاید جالب ترین این امکانات قابلیت ثبت پیشنهاد قیمت و یا "Deal" برای محصولات مختلف می باشد و با این ویژگی می توانید کاربران را مجاب کنید تا از فروشگاه شما خرید کنند و به مشتری دائمی شما تبدیل شوند.
بسته به نوع کسب و کار خود می توانید انواع مختلفی از پیشنهاد ها را برای محصولات و کسب و کار خود ثبت کنید. پیشنهاد تخفیف یا "Discount" شاید محبوب ترین آنها باشد و یا حتی می توانید به کاربران در ازای خرید اولشان جایزه بدهید. همچنین می توانید پیشنهادهای مختلفی به صورت همزمان ثبت کنید، به طور مثال می توانید به مشتریان تازه وارد و یا مشتریان قدیمی خود همزمان تخفیف بدهید.
اضافه کردن بر چسب ها و لیست ها
یکی دیگر از فاکتورهایی که باعث موفقیت این سرویس شده است، قابلیت اضافه کردن بر چسب ها (Tips) و راهنمایی هایی در مورد مکان های مختلف روی نقشه است. با این کار کاربران می توانند اطلاعات بیشتری در مورد مکان های روی نقشه ثبت کنند و دیگران بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. کاربران تا کنون حدود 30 میلیون برچسب روی نقشه ثبت کرده اند و همین نشان دهنده محبوبیت این ویژگی در میان کاربران است.
قابلیت اضافه کردن برچسب ها تنها منحصر به کاربران نیست و صاحبان کسب و کارها نیز می توانند از این قابلیت برای معرفی بیشتر کسب و کار خود استفاده کنند و یا در مورد تخفیف های ویژه فروشگاه خود اطلاعات بیشتری ثبت کنند.
اگر شما صاحب یک کافی شاپ هستید و یک صفحه در Foursquare دارید، می توانید با استفاده از این قابلیت پارک های اطراف مغازه خود را به کاربران معرفی کنید. اگر یک سالن ورزشی دارید، می توانید به دنبال کنندگان خود در مورد زمان برگزاری رخدادهای ورزشی اطلاع دهید.
پس از اینکه مجموعه ای از برچسب ها را در مورد کسب و کار خود ثبت کردید، نوبت به استفاده از لیست ها می رسد. می توانید مجموعه ای از این برچسب ها را در یک لیست ثبت کنید و آنها را به دیگر کاربران نمایش دهید.
یک لیست محبوب می تواند تاثیر بسیاری بر کاربران داشته باشد، حتی اگر کاربران در صفحه مربوط به کسب و کار شما عضو نباشند، باز هم می توانند این لیست ها را مشاهده کنند. پس به صفحات معروف مراجعه کنید و از لیست هایی که آنها برای کاربران خود ایجاد می کنند، ایده بگیرید. حتی اگر در یک شهر بزرگ باشید، ایجاد این لیست ها بهترین کار برای جلب توجه افراد به طرف مکان کسب و کار شما می باشد.
مدال های Foursquare
یکی از قابلیت های معروف در این سرویس قابلیت دریافت مدال توسط کاربران در ازای انجام Check-in در مکان های مختلف می باشد. مدال های مختلفی همانند "مدال ماجراجویی" و یا "مدال شهردار" وجود دارند. نام های تجاری و کسب و کارها این امکان را دارند تا برای مشتریان خود مدال های شخصی درست کنند. با این حال تقاضا برای ثبت مدال های شخصی توسط کسب و کارها بسیار زیاد است و Foursquare تعداد مدالهای بسیار زیادی را به آنها پیشنهاد می کند.
انتقادها،پیشنهادها و نظرات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.