پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۴۳ ب.ظ

چه افرادی آیفون میخرند؟

چه کسانی ایفون می خرند

می توان پی برد که صرفا افراد پولدار به سمت آی فون نمی روند. تاکنون در مورد سخت افزارهای مورد استفاده در آی فون نوشته های زیادی خوانده ایم اما کمتر به این مسئله پرداخته شده که چه کسانی آی فون را انتخاب می کنند و دلیل شان از این انتخاب چیست.سطح متوسط درآمد در کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد. در بیشتر کشورها خرید آی فون برای مردم حرکتی پرهزینه است اما تحقیقات انجام شده در آمریکا نشان می دهد تعداد قابل توجهی از خریداران آی فون، جزو قشر ضعیف و کم درآمد جامعه بوده اند.

با توجه به این تحقیقات می توان پی برد که صرفا افراد پولدار به سمت آی فون نمی روند. تاکنون در مورد سخت افزارهای مورد استفاده در آی فون نوشته های زیادی خوانده ایم اما کمتر به این مسئله پرداخته شده که چه کسانی آی فون را انتخاب می کنند و دلیل شان از این انتخاب چیست.

ما سعی کرده ایم با توجه به افراد مختلفی که مشاهده کرده ایم و صاحبان آی فون، ببینیم و بررسی کنیم خریداران این محصول محبوب با قیمت نسبتا بالا چه کسانی هستند و چرا به سمت این محصول رفته اند. این افراد در پنج گروه شکل می گیرند.

افرادی که می خواهد فقط آی فون داشته باشند

دسته اول خریداران آی فون، افرادی هستند که با شنیدن نام و آوازه اپل، صرفا برای به روز بودن و داشتن یک پرستیژ اجتماعی، به این محصول روی می آورند. این افراد از اکثر قابلیت های موجود در تلفن همراه خود بهره نمی برند و فقط از آن به عنوان یک محصول لوکس و صرفا جهت تماس تلفنی یا بازی پرندگان خشمگین استفاده می کنند!


دوستداران سرسخت اپل

این گروه از همان ابتدا دوستدار محصولات اپل بوده اند و جدیدترین کالاهای این شرکت را در سریع ترین زمان ممکن خریداری می کنند. این دسته از مک بوک به عنوان نوت بوک اصلی خود، از imac به عنوان رایانه رومیزی و از آی فون به عنوان تلفن همراه خود استفاده می کنند و به نوعی یک سِت کامل از محصولات اپل را دارند و با عرضه آخرین محصولات اپل، آنها را تهیه می کنند که آی فون نیز جزو همین دسته از محصولات است.

کسانی که نیاز به امکانات مناسب دارند

این افراد با توجه به شرایط کاری، نیاز به تلفن همراه هوشمندی (Smart Phone) دارند که تمامی امکانات مناسب و ویژگی های عالی را در قالب یک دستگاه داشته باشد. این اشخاص هم به اپلیکیشن های کاربردی نیاز دارند و هم اینترنت و چک کردن ایمیل ها به صورت روزانه. اپل به طور کامل به آنها جواب می دهد، گرچه نباید از نام وسوسه برانگیز اپل گذشت که هر کاربری گوشه چشمی به آن دارد.

پولدارترین ها، بدون اطلاع از هیچ چیز

اگر از تمامی قابلیت های آی فون آگاه باشید، با دیدن چنین افرادی، از خود سوال می پرسید آنها با چه امیدی آی فون را خریداری می کنند؟! شما می توانید در دستان افراد پولدار در رده های سنی متفاوت، آی فون را مشاهده کنید که فقط می دانند گوشی آنها صفحه لمسی است و بازی های جذابی دارد! بسیاری از این افراد اطلاعات کاملی از گوشی خود ندارند و همانند گروه اول، به عنوان یک وسیله با کلاس از آن یاد می کنند.

افرادی با تلفیقی از همه چیز

گروهی از مردم، تلفیقی از گروه های بالا به جز گروه آخر، یعنی پولدارها! هستند که با توجه به تمامی شرایط موجود و برند لوکس اپل، همچنین امکانات بسیار مناسب، به سراغ آن می روند. این گروه همانند دیگران قابل احترام هستند چون هم دوستدار اپل هستند و هم به جدیدترین امکانات موجود در حوزه فناوری علاقه دارند، گرچه باید برای بهترین ها، خرج های مناسبی هم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی