پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۱۴ ب.ظ

من اینستاگرام، چهارساله از آمریکا

من اینستاگرام، چهارساله از آمریکا

اینستاگرام یکی از بی حاشیه ترین شبکه های اجتماعی است. این شبکه، هنر و روح لطیف و دید متفاوت می طلبد. برای اینکه تعداد لایک ها بیشتر شوند، باید نگاه متفاوت تر داشته باشید.

فناوری که آمد همه انسان هابه گونه ای تنبل شدند. قبول کنید که این طور شده است. قدیم ترها هنرمندها قلم بر می داشتند و نقش های زیبا روی بوم و کرباس می کشیدند و همه مهارتشان را به کار می بردند تا جلوه ای طبیعی از مدل روبه روی خود نقاشی کنند. تا اینکه دوربین عکاسی آمد. البته بسیار هم خوش آمد و قدم بر چشمان ما گذاشت و بسیار شادمانمان کرد. دوربین عکاسی یکی از بهترین دستگاه های دنیای تکنولوژی است که تلفیقی از هنر و فناوری و مرور خاطرات به شمار می رود.

البته باید برای عکس های خام فیلترهایی درست می شد تا همه چیز بشود دقیقا همان که ما می خواهیم و کلی نرم افزار ویرایش عکس آمد و همه شدند طراح و عکاس و عکس ها هم به لطف نرم افزارها شدند آثار هنری خاص.

البته اینها انتقاد نیست. خیلی هم خوب هستند. چه اشکالی دارد همه آدم ها ایده های بسیاری در سر دارند و می خواهند آنها را عملی کنند. باید بالاخره این همه علم به یک کاری بیاید دیگر! وگرنه چه کاری است این همه مدرسه و دانشگاه برویم و درس بخوانیم و آخرش هم همه کارهایمان را خودمان بکنیم؟

زیاد حرف زدم. از چند سال پیش دوربین ها شدند لنز و رفتند در دل گوشی های هوشمند نشستند و همه جا با کاربر همراه بودند. یک آدم خوش فکر هم آمد اپلیکیشن بسیار دوست داشتنی «اینستاگرام» را نوشت و همه مان خیالمان راحت شد که در جیک ثانیه می توانیم فیلترهای دلخواه را اعمال کنیم و دایم عکس های زیبایی را با دوستان خود به اشتراک بگذاریم.

این اپلیکیشن خودش نوعی کلاس آموزشی است. برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

معرفی

اینستاگرم شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و فیلم است که در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی راه اندازی شد. در آوریل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که فیس بوک، اینستاگرم را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد. گمانه زنی ها بر این اصل استوار هستند که اگر اینستاگرام همین رشد را حفظ کند، از فیس بوک بزرگ تر خواهد شد.

عضویت

همانند دیگر شبکه های اجتماعی برای ورود به این نرم افزار باید ثبت نام کنید. این اپلیکیشن برای موبایل است و از گوشی های هوشمند یا تبلت اندرویدی، آی فون، آی پادتاچ یا آی پد پشتیبانی می کند. جدیدترین آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام برای اندروید را می توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ استور به رایگان دانلود کنید.

پس از نصب، برای پروفایل خود عکس انتخاب کنید. اگر دوست داشته باشید می توانید بیوگرافی کوتاه، حداکثر تا ۱۵۰ کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب سایتتان هم بنویسید.

باید بدانید پروفایل اینستاگرام به صورت پیش فرض در حالت عمومی قرار دارد. به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما پیشنهاد می کنیم برای امنیت بیشتر این دسترسی را محدود کنید. برای این منظور، نخستین کلید از سمت راست را انتخاب و روی گزینه Edit your profile کلیک کنید. در این قسمت، تیک Posts are Private را بگذارید. به این ترتیب، تصاویر شما خصوصی می شوند و فقط افرادی که با اجازه شما اکانت تان را دنبال می کنند (Followerها) می توانند تصاویرتان را ببینند

برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها باید از نوار ابزار اپلیکیشن استفاده کنید. در نوار ابزار پایین صفحه کلید وسط مربوط به شروع عکاسی یا فیلم برداری برای به اشتراک گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا می شود و می توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن کلیدی که به شکل قاب تصویر است می توانید تصاویری را که قبلا گرفته اید از گالری وارد کنید و همچنین از کلید های بالای صفحه برای سوئیچ بین دوربین های جلو و عقب، فعال کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

پس از انتخاب عکس مورد نظر وارد صفحه افکت ها می شوید و می توانید در پایین صفحه، افکت مورد نظرتان را انتخاب کنید و از کلیدهای بالای صفحه برای افزودن قاب، قابلیت Tilt shift، چرخاندن تصویر و … استفاده کنید.

با فشردن کلید دوربین فیلم برداری می توانید تا ۱۵ ثانیه به صورت مداوم فیلم برداری کنید یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می توانید مانند تصاویر با افکت های خاصی زیباتر کنید.

در صفحه بعد می توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش تگ ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می شود و اگر کسی در اینستاگرام هش تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش تگ ها هنگام مرور تصاویر به صفحه ای با تمامی عکس های آن هش تگ خاص راهنمایی می شوید.

همچنین در قسمت تصاویر (یا نظرات) می توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولا برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی یا پاسخ دادن به آن ها استفاده می شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته جمعی است می توانید با انتخاب Add people و لمس چهره های اشخاص آن ها را تگ کنید. سپس می توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته اید مشاهده کنند.

در آخر هم می توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه های احتماعی مانند فیس بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

قابلیت Tilt shift

دوربین های حرفه ای با سنسورها و لنزهای بزرگ و گشادگی بالا قادر هستند تصاویری با عمق میدان کم بگیرند به صورتی که قسمتی از تصویر با فاصله خاصی از دوربین واضح بوده و بقیه تصویر تار باشد. این کار علاوه بر این که به جذابیت تصویر اضافه می کند توجه بیننده را نیز به سوژه ای خاص معطوف می کند. از آن جایی که دوربین گوشی هایمان چنین قابلیتی ندارد امکان Tilt Shift می تواند برای تصاویر ثابت به صورت مصنوعی تقریباً چنین افکتی را ایجاد کند.

برای این کار پس از گرفتن عکس و یا انتخاب آن از گالری روی کلید به شکل قطره لمس کنید و دایره یا مستطیل را انتخاب کنید. حالا می توانید مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید و دایره یا مستطیل فوکوس را با دو انگشت بزرگ تر کنید یا بچرخانید. اگر از این کار منصرف شدید هم می توانید دکمه ضربدر را برای بازگشت به حالت عادی لمس کنید.

مرور و یافتن تصاویر و دوستان

اگر کلید قطب نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می توانید در این قسمت با فشردن کلید ذره بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه مند هستید در زبانه Tags می توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن ها را در اینستاگرام ندارید می توانید از نوار پایین صفحه اولین کلید سمت راست را انتخاب کنید و کلید سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس بوک پیدا کنید.

اعلان ها یا نوتیفیکیشن ها

با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می کند، نظری می نویسد، شما را دنبال می کند یا در عکسی تگ می شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی کلید دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده اند و یا چه کسانی را دنبال کرده اند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می توانید در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت هایی مانند فیس بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.

مجله اینترنتی برترین ها ( www.bartarinha.ir ) 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی