پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۰۲ ق.ظ

سرویس پیام رسانی ابری برای کروم راه اندازی شد

کروم میل

گوگل در قدمی برای کمک به نرم افزارهای مبتنی بر مرورگر ، امکان تعبیه پنجره اطلاع رسانی یا همان notifications را برای برنامه نویسان در کروم ایجاد کرد.

گوگل در قدمی برای کمک به نرم افزارهای مبتنی بر مرورگر ، امکان تعبیه پنجره اطلاع رسانی  یا همان notifications را برای برنامه نویسان در کروم ایجاد کرد. روز پنج شنبه ، گوگل سرویسی به نام پیام رسانی ابری برای کروم (GCM) را راه اندازی کرد که ویژگی اطلاع رسانی را به مرورگر این شرکت ؛ و همچنین Chrome Os ، سیستم عامل برپایه مرورگر این شرکت ، خواهد افزود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از کانال، Mark Scott مدیر تولید گوگل ، در یک پست وبلاگ ، این مسئله را اعلام کرد.
این تکنولوژی به معنی امکان ارسال پیام از سرور ها است – به عنوان مثال یک هشدار تغییر قیمت سهام یا صرفا دریافت یک پیام جدید – که این پیام عمل خاصی را در مرورگر ، انجام خواهد داد. برای استفاده از این سرویس ، سرور شخصی توسعه دهندگان ، پیام را برای سرور GCM گوگل ارسال خواهد کرد و در نهایت این سرور با مرورگر کروم و افزونه یا نرم افزار تولید شده توسط آن توسعه دهنده ، ارتباط برقرار خواهد کرد . این ارتباط در نهایت به اقدامی مانند یک اطلاع رسانی Popup یا بازکردن یک صفحه اینترنتی خاص منجر خواهد شد .

طبق گفته ها Scott ، کاربران میبایست توسط یوزر خود به کروم وارد شده باشند تا این امکان جدید ، عملی شود . پیغام توسعه دهندگان در زمان بسیار کوتاهی به کروم تحویل داده خواهد شد. این سرویس ، نیاز به چک کردم مداوم سرویس های توسعه دهنده جهت اطمینان از وجود پیام جدید ندارد . چرا که چنین چیزی  ، باعث هدررفتن هزینه های سرویس شبکه و انرژی خواهد شد. گوگل این سرویس را ییک هفته قبل از کنفرانس مطبوعاتی خود معرفی کرده است ، کنفرانسی که طیف وسیعی از اقلام ، از برنامه نویسی اندروید و مرورگر تا رابط های گرافیکی برنامه نویسی را در برد خواهد داشت.

طبق گفته Scott ، این سرویس ، یک موازی کاری ، در کنار پیام رسانی ابری اندروید خواهد بود. پیام رسانی ، که یک جزء اساسی در دنیای گوشی های موبایل است ، میتوانند به توسعه دهندگان اینترنتی ، دسترسی هایی دهد ، که برنامه نویسان بخش های دیگر ، با آنها کار میکنند ؛ اما مانند همه سیستم های اطلاع رسانی دیگر ، این مسئله در نهایت کاربر را با یک مشکل باقوه مواجه میکند ؛ رقابتی که بین نرم افزارها ، سرویس ها و … برای جلب توجه در این محیط رخ میدهد

- پایگاه خبری اطلاع رسانی برسام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی