پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۲ ب.ظ

بهترین تلفن همراه را انتخاب کنید

بهترین تلفن همراه را انتخاب کنید
بهترین تلفن همراه را انتخاب کنید

خریدن یک گوشی تلفن همراه تازه نزدیکی های تعطیلات نوروز و آن هم به عنوان عیدی، یکی از دغدغه های مهم افراد به حساب می آید...

از آنجایی که همه می خواهند بهترین کادو را به اعضای خانواده شان بدهند و آنها را برای سال نو به زندگی امیدوارتر کنند، معمولا یکی از بهترین گزینه ها تلفن همراه محسوب می شود. اما از طرف دیگر، خریدن این کادوی گران قیمت به اندازه خریدن دوربین یا کادوهای کوچک تر نیست، به همین خاطر احتمال فراوانی وجود دارد که شما برای خرید این هدیه به راهنمایی احتیاج داشته باشید.

● قدم اول؛ برای چه کسی؟

باید بدانید گوشی تلفن همراه را برای چه کسی می خرید و او تصمیم دارد چه استفاده ای از آن کند. در واقع مهم است که گوشی تلفن همراه به دل طرف مقابل شما بنشیند و هر مرتبه ای که این گوشی را دست می گیرد، به یادتان بیفتد و از اینکه هدیه ای به این خوبی به او داده اید، خوشحال شود. پس نزدیکی های تعطیلات به جملاتی که درباره گوشی به زبان می آورد توجه کنید. شاید او میان صحبت هایش از برند و مدل خاصی صحبت و انتخاب را برای شما ساده کرد. با این وجود، اگر به عنوان یکی از والدین می خواهید گوشی تلفن همراه خوبی برای فرزندتان بخرید، باید درنظر داشته باشید که خطرهایی در زمینه گوشی های هوشمند او را تهدید می کند که به عنوان گوشی اول پیشنهاد نمی شود.

● قدم دوم؛ کدام ژانر؟

۳ مدل گوشی تلفن همراه در بازار موجود است؛ اول؛ آنهایی که تنها گوشی تلفن همراه هستند و برای تماس گرفتن با دیگران و ارسال اس ام اس به کار می روند. این گوشی ها منوی کاملا ساده ای دارند و از ۱۰ سال پیش تا امروز هیچ تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده است. این گوشی ها ارزان قیمت هستند اما کارایی زیادی ندارند و به درد افرادی می خورند که گهگاه از گوشی شان استفاده می کنند یا آنکه تنها برای تماس گرفتن با دیگران سراغش می روند و معمولا گوشی های تلفن همراهشان را این طرف و آن طرف جا می گذارند. دوم؛ گوشی هایی که کارایی بیشتری دارند اما به پای گوشی های هوشمند نمی رسند. با این گوشی ها می توانید عکس هایی با کیفیت پایین بگیرید، اما برای ارسال آنها حتما باید به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل شوید. این گوشی?ها ممکن است صفحه لمسی داشته باشند اما احتمال آن کم است. گاهی به جای ام پی تری پلیر هم می توان از آنها استفاده کرد. گوشی های گروه سوم، گوشی های هوشمند هستند که به جای کامپیوتر وارد عمل می شوند و برخلاف ۲ گروه اول هر کاری از دستشان برمی آید و می توانند بهترین همراه برای خوره های گوشی تلفن همراه باشند.

● قدم سوم؛ هزینه های جانبی

بیشتر اوقات برای خرید یک گوشی باید مبلغی بیشتر از مبلغ خود گوشی پرداخت کنید. به این دلیل که کارت های حافظه را باید جداگانه بخرید یا مبلغی برای قاب محافظ گوشی پرداخت کنید. این هزینه ها، ممکن است برای فردی که این هدیه را دریافت می کند، مبلغ فراوانی باشد و به همین دلیل نتواند تا مدت ها از آن به خوبی استفاده کند. یا آنکه در گوشی های خاص مثل آیفون شما باید مبلغی برای آنلاک کردن گوشی در نظر بگیرید که اصلا کم نیست. پس هنگام خرید، هزینه های جانبی را هم درنظر بگیرید. برای مثال شکسته شدن شیشه نمایشگر یک تلفن همراه، هزینه ای است که کادو گیرنده هم باید از آن آگاه باشد.

● نکاتی که باید به آنها توجه کنید

طراحی: ۳ مدل طراحی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند اما مهم ترین ویژگی خوش دست بودن آنهاست که جلوی خطر احتمالی سرخوردن در دست را می گیرد. به همین دلیل اگر می خواهید این هدیه را برای یک خانم تهیه کنید، مهم است که سراغ گوشی هایی با سایز بزرگ نروید.

ویژگی ها: باید در منوی گوشی بچرخید یا از فروشنده بخواهید امکانات آن را به خوبی برای شما توضیح دهد. مواظب باشید اگر برای خانم یا آقای ۶۰ ساله یک گوشی می خرید، او را با منوی سخت آزار ندهید.

عملکرد: پیش از آنکه مبلغ گوشی را پرداخت کنید، با یکی از دوستانتان تماس بگیرید و صدای گوشی تلفن همراه را امتحان کنید. معمولا در فروشگاه های بزرگ یا نمایندگی ها این اجازه را به شما می دهند.

باتری: عمر باتری گوشی تلفن همراه، یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید به آن توجه کنید. برای مثال گوشی های هوشمند عمر باتری کمتری دارند و گوشی های ساده زمانی طولانی تر برای مکالمه در اختیار شما می گذارند. برای آنکه تخمین دقیقی از عمر باتری یک گوشی داشته باشید، به سایت های معتبر سر بزنید و در بخش امکانات گوشی از عمر باتری آگاه شوید.

منبع: به روایت مجله اینترنتی سی نت
هفته نامه زندگی مثبت

---------------------------------------------------------

فروشگاه افق ؛ با کالاها و خدماتی متمایز

www.ofogh-shop.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی