پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۴:۲۵ ب.ظ

برخی از بازی های مطرح ایرانی

برخی از بازی های مطرح ایرانی
برخی از بازی های مطرح ایرانی

آسمان دژ ۲: بازی رایانه ای آنلاین ایرانی «آسمان دژ ۲» بتازگی توانست عنوان بهترین بازی آنلاین مستقل از نگاه کاربران را در مهمترین رویداد جهانی انتخاب برترین بازی های آنلاین سال ۲۰۱۳ (MMOof theyear ۲۰۱۳) در آلمان کسب کند.

این بازی که از سوی شرکت توسعه گر شبیه ساز ساخته شده است، همچنین توانسته در بخش آنلاین جشنواره بازی های رایانه ای تهران طی سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ عنوان بهترین بازی را از آن خود کند.

داستان این بازی مربوط به سال ۲۸۰۸ منظومه شمسی است، زمانی که بشر در اوج پیشرفت تکنولوژیکی خود به سر می برد.

عمر بشر به متوسط ۱۵۰ سال رسیده و با استفاده از پرش درHyper Space به فواصلی در حد ۱۰ واحد نجومی بشر موفق شده نسل خود را در منظومه شمسی گسترش دهد و ایجاد و استفاده از کرم چاله ها همچنان بزرگ ترین آرزوی بشر برای دست یافتن است.

دولت واحد بین منظومه ای به خاطر اختلافاتی که بر سر قدرت بین انسان ها شکل گرفت، متلاشی و باعث شد آدمیان به سه گروه تقسیم شوند.

گروه اکثریت در کره زمین باقی ماندند، گروهی به قمر( ادیسه) رفتند و گروه اقلیتی متخاصم در اقمار مصنوعی مریخ سکنی گزیدند. گروه سوم برای برتری یافتن به دو گروه دیگر و تصاحب زمین، دست به ساخت ربات های جنگجو زدند و داستان بازی این گونه ادامه می یابد.

● گرشاسپ

بازی رایانه ای گرشاسپ یک بازآفرینی نمادین با رویکرد معناگرا و عملگرا در فضای اسطوره های ایران باستان مبتنی بر منظومه حماسی (گرشاسپ نامه) نوشته اسدی طوسی است که در آن عمده عناصر تصویری حاصل تحقیق و پژوهش در منابع تاریخی و کتیبه های سنگی باستانی است.

گرشاسپ (گرزثریت)، یک بازی اکشن سوم شخص است و روند کلی بازی بر اساس پیکارهای پهلوان اصلی بازی (گرشاسپ) و رویارویی او با نیروهای اهریمنی است.

مبارزات تن به تن، حل معما و کشف فضاهای سرزمین (خونیراث) از عناصر اصلی این بازی است. بازی «راز اژدها» نخستین بازی است که به چهار زبان فارسی همراه زبان های آذری، کردی، ارمنی و عربی برای کاربران قابل اجراست؛ دوبله به زبان های مختلف را انجمن گویندگان جوان عهده دار بوده است.

شرکت فن افزار شریف، سازنده بازی رایانه ای راز اژدهاست. این بازی دارای نصبی آسان است و نیازی به دریافت کد فعال سازی از طریق اس ام اس یا اینترنت ندارد.

در داستان این بازی، طورگ در فرار از سپاهیان بی شمار دیوها، گرز را در جنگل اژدها مخفی کرده و خود به دست دیوها کشته می شود. پدر گرشاسپ به دنبال گرز سفری را شروع می کند که ناتمام و نا موفق می ماند.

دیوها نیز برای پیدا کردن گرزثریت در جنگل سکنی می گزینند. چه چیزی جلوی پیشروی دیوها را برای یافتن گرز می گیرد؟ برای پیداکردن جواب این پرسش گرشاسپ همراه برادرش و کاربران در این بازی به جنگل اژدها می روند تا گرز را پیدا کنند.

● شتاب در شهر (نیدفور اسپید ایرانی)

بازی شتاب در شهر، یک بازی ماشین سواری است که با توجه به دارابودن محیط بازی کاملا ایرانی توانسته است مورد توجه بسیاری از بازیکن های حرفه ای یا حتی غیرحرفه ای قرارگیرد.

در بسیاری از سایت های ایرانی از این بازی با نام های مختلف از جمله «نید فور اسپید ایرانی»، «ریسینگ ایران» و... نیز یاد شده است.

تمام بخش های بازی از جمله موتوربازی، نقشه بازی، طراحی اشیاء، موسیقی ها و... توسط شرکت آروین تک تولید شده و لایسنس خود شرکت است.

شما بازی را با یک ماشین مدل پایین و در نقطه ای از شهر شروع می کنید. در شهر و محیط بازی می توان آزادانه رانندگی کرد و بازی فاقد مسیر از پیش تعیین شده و ثابتی است. در اصل این شما هستید که مسیر پیشرفت خود را به دلخواه انتخاب می کنید.

در ابتدای بازی هدف کسب امتیاز و آمادگی برای شرکت در مسابقات شهر است، ولی در ادامه با مراجعه به دفاتر رانندگان حرفه ای شما می توانید در مسابقات پیست های برونشهری نیز شرکت کنید، ماشین جدید بخرید یا حتی ماشین خود را اسپورت کنید.

در انتهای بازی اگر بتوانید یک ماشین مناسب مانند Nissan GTR یا Lamborghini تهیه کنید می توانید در مسابقات پیست فضایی شرکت کنید.

اگر بخواهیم بازی را با سایر بازی های خارجی مقایسه کنیم باید گفت شما با یک نوع بازی کاملا متفاوت و ایرانی روبه رو هستید که نمونه کاملا مشابه (حتی خارجی) هم ندارد.

● فریاد آزادی: تنگستان

هدف اصلی این بازی نمایش دلاوری های مردان ایرانی خطه جنوب در بیرون راندن استعمارگران انگلیسی از مرز ایران است. داستان بازی به سال های ۱۲۸۶ تا ۱۲۸۸ برمی گردد، زمانی که انگلستان بخش های جنوبی کشور را تسخیر کرده بود.

در این زمان رئیسعلی و یاران دلاورش از روستاهای مختلف بوشهر و اطراف آن به پاخاستند تا این استعمارگران را از خاک وطن بیرون کنند.

بازی بسیار جذاب و مهیج است و گیمر می تواند در چند فصل بازی کند. نکته جالب بازی این است که به طور غیرمستقیم مانند یک کلاس درس تاریخ است و باعث می شود با بخشی از تاریخ پرافتخار کشورمان بیشتر آشنایی پیدا کنیم.

روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir )

---------------------------------------------------------

فروشگاه افق ؛ با کالاها و خدماتی متمایز

www.ofogh-shop.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی