پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۰۴ ق.ظ

ایجاد یک صفحه جدید ASP.Net در ویژوال استودیو :

asp.net

ایجاد یک صفحه جدید ASP.Net در ویژوال استودیو :

راهکار شماره 1 شما را با محیط کلی طراحی وب در نرم افزارهای Microsoft Visual Studio 2010 و Microsoft Visual Web Developer آشنا می سازد . در این راهکار شما نحوه ساخت یک صفحه ساده ASP.Net را فرا گرفته و خواهید آموخت چگونه کنترل ها و کدهای مورد نظر خود را به یک صفحه جدید ASP.Net اضافه نمایید .
کارهای ارائه شده در این راهکار عبارتند از :

  1. ایجاد یک پروژه جدید وب سایت ASP.Net و اضافه کردن فایل های آن .
  2. آشنایی با محیط نرم افزار ویژوال استودیو .
  3. ایجاد یک صفحه جدید ASP.Net .
  4. اضافه کردن کنترل های مورد نظر خود به صفحه .
  5. اضافه کردن مدیریت کننده رویدادها و کدهای مورد نظر به صفحه .
  6. اجرا و آزمایش خروجی صفحاتی که طراحی کرده اید توسط موتور سرور مجازی ASP.Net که به صورت پیش فرض در نرم افزار ویژوال استودیو تعبیه شده است .

پیش نیازها :

برای انجام این راهکار شما به پیش نیازها و نرم افزارهای زیر نیاز دارید :

  1. برای طراحی صفحات ASP.Net بایستی یکی از نرم افزارهای Microsoft Visual Studio یا Microsoft Visual Web Developer بر روی سیستم شما نصب شده باشند .
  2. چهارچوب کاری NET Framework. ، که همزمان با نصب ویژوال استودیو بر روی سیستم شما نصب خواهد شد .

ساخت یک پروژه وب سایت ASP.Net و اضافه کردن صفحات جدید به آن :

در این مرحله از راهکار شما بایستی یک پروژه وب سایت جدید را ایجاد کرده و یک صفحه را به آن اضافه نمایید . سپس کدهای مورد نظر HTML و ASP.Net خود را به صفحه اضافه کرده و آن را در مرورگر اجرا کنید .
در این راهکار ما پروژه وب سایت ASP.Net خود را با استفاده از حالت File system web site project ایجاد می کنیم . در این حالت نیازی به کار با سیستم IIS ویندوز نداریم ، به جای آن صفحات سایت بر روی فایل سیستم ویندوز ساخته شده و اجرا می شوند . بنابراین شما نیاز به انجام تنظیمات اضافه نداشته و به راحتی می توانید سایت خود را در ویژوال استودیو اجرا نمایید .
فایل سیستم ویندوز ( File System ) صفحات و سایر فایل های سایت شما را در یک پوشه Folder در مکانی دلخواه شما بر روی کامپیوترتان ذخیره می کند . راه های دیگری برای نگهداری فایل های پروژه وب سایت ASP.Net نیز وجود دارد که در لیست زیر به معرفی آنها می پردازیم :

  1. local web site project : در این حالت صفحات و فایل های پروژه وب سایت در یک فولدر اصلی در پروژه IIS ویندوز قرار گرفته ( معمولا inetup\wwwroot\ ) و توسط سرور IIS ویندوز اجرا می شوند .
  2. FTP site project : در این حالت فایل ها و صفحات پروژه وب سایت بر روی یک سرور راه دور قرار گرفته و از طریق پروتکل ( FTP : File Transfer Protocol ) می توانید به آنها دسترسی داشته و فایل ها را آپلود و دانلود کنید .
  3. remote IIS web site project : در این حالت فایل ها و صفحات پروژه وب سایت شما بر روی یک سرور دیگر قرار گرفته و شما از طریق یک شبکه محلی ( local network ) به سایت و فایل های آن دسترسی دارید .
  4. web application project : این روش بسیار شبیه روش file system web site project می باشد ، با این تفاوت که قبل از اجرا و ارسال سایت خود ، بایستی پروژه خود را در قالب یک فایل dll کامپایل کنید .

نحوه ساخت یک وب سایت file system :

برای ایجاد و ساخت یک وب سایت جدید ASP.Net بر مبنای فایل سیستم ویندوز ، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

  1. برنامه Microsoft Visual Studio یا Microsoft Visual Web Developer را برای کار با سایت ASP.Net خود باز کنید .
  2. از منوی File برنامه ، گزینه New Web Site را انتخاب نمایید .
    پنجره New Web Site مطابق تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود :
    پنجره New Web Site در برنامه ویژوال استودیو
  3. از قسمت Installed Templates زبان مورد نظر خود برای طراحی و برنامه نویسی سایت را که می تواند VB یا #C باشد را انتخاب نمایید .
    سپس از کادر وسط پنجره گزینه ASP.NET web site که به صورت پیش فرض انتخاب شده است را انتخاب نمایید . انتخاب این گزینه باعث ایجاد وب سایت ASP.Net جدید با یک Template معمولی ، شامل فایل های اصلی و مهم یک سایت ASP.Net می شود .
    اگر گزینه دوم یعنی ASP.NET Empty Web Site را انتخاب نمایید ، یک پروژه وب سایت ASP.Net کاملا خالی و بدون هیچ فایل آماده ای ایجاد می شود .
  4. از منوی web location ، گزینه File System را انتخاب نمایید . انتخاب این گزینه باعث می شود تا فایل های پروژه سایت ASP.Net شما بر روی یک پوشه در فایل سیستم ویندوز ایجاد شود .
    در کادر مقایل منوی web location آدرس پوشه یا محلی که می خواهید سایت خود را در آن ذخیره نمایید را تعیین کنید . نمایید را تعیین کنید .
  5. بر روی گزینه OK کلیک نمایید .

بر حسب گزینه ای که از کادر وسط پنجره New Web Site انتخاب کرده اید ، برنامه ویژوال استودیو پروژه سایت ASP.Net جدید را با فایل های لازم برای شما ایجاد می کند .
پس از این مراحل ، نوبت آن است که به طراحی و گسترش سایت خود بپردازید .

نگاهی سریع و کلی به محیط کار نرم افزار ویژوال استودیو :

قبل از اینکه به ادامه طراحی و توسعه صفحات در وب سایت ASP.Net خود بپردازید ، ، قصد داریم تا شما را با محیط کلی کار در نرم افزار ویژوال استودیو آشنا سازیم . این بخش به شما ابزارها و پنجره های مهم و اصلی کار در محیط ویژوال استودیو را نشان خواهد داد .
تصویر زیر محیط کلی کار با نرم افزار ویژوال استودیو را در حالت پیش فرض نشان می دهد . پنجره ها و ابزارهای عکس زیر به صورت پیش فرض در نرم افزار ویژوال استودیو نمایش داده می شوند ، اما شما می توانید از منوی View ابزارها و پنجره های دیگری را نیز به برنامه اضافه کرده و یا ابزارهای موجود را پنهان سازید .

نمای کلی محیط برنامه ویژوال استودیو

آشنایی با منوها و ابزارهای پیش فرض در ویژوال استودیو :

در این بخش به معرفی و تشریح کار منوها و ابزارهای پیش فرض که در نرم افزار ویژوال استودیو برای کار با صفحات ASP.Net قرار دارند ، می پردازیم . توجه کنید که این منوها و ابزارها همه ی ابزارهای موجود در ویژوال استودیو نیستند .

  1. منوی Toolbars : این منوها ابزارهایی برای کار با متن ها و ویرایش آنها را در اختیار شما قرار می دهد . برخی از ابزارهای این منو فقط در زمانی که صفحه در حالت Design است ، فعال هستند .
  2. پنجره Solution Explorer : این پنجره فایل ها و پوشه ای موجود در وی سایت را نمایش داده و از اینجا می توانید به آنها دسترسی داشته باشید .
  3. پنجره Document : این پنجره صفحه ها و فایل هایی که در حال کار با آنها هستید را در یک حالت Tabbed نمایش می دهد . شما می توانید با کلیک بر روی Tab هر سند ، بین آنها حرکت نمایید .
  4. منوی Properties : از طریق این پنجره می توانید به خواص شی که در آن لحظه انتخاب کرده اید مثل صفحه ، المنت های HTML و یا کنترل های ASP.Net دسترسی داشته و آنها را ویرایش نمایید .
  5. قسمت View Tabs : در قسمت پایین نرم افزار ویژوال استودیو نواری وجود دارد که دارای 3 گزینه Split ، Source و Design است . از طریق این نوار می توانید صفحه ASP.Net خود را در 3 حالت مختلف مشاهده نمایید :
    1. Design : در این حالت صفحه در نمای طراحی به شما نمایش داده می شود و می توانید اجزا و کنترل های صفحه را مشاهده نمایید .
    2. Source : در حالت Source کد HTML صفحه نمایش داده می شود و می توانید مستقیما این کدها را مشاهده و ویرایش نمایید .
    3. Split : در حالت Split ، صفحه به دو بخش تقسیم شده که در قسمت بالا نمای طراحی و در قسمت پایین نمای کد صفحه به صورت همزمان نمایش داده می شود .
  6. منوی ToolBox : در این منو انواع کنترل های ASP.Net و المنت های HTML بر حسب کارکرد ، در دسته های مختلفی تقسیم  تقسیم بندی شده اند و شما می توانید هر کنترل مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی صفحه قرار دهید .
  7. پنجره Server Explorer : این پنجره Data Connections و پایگاه داده های موجود بر روی سرور کامپیوتر شما را نمایش می دهد . از این پنجره می توانید به بانک های اطلاعاتی SQL Server دسترسی داشته و آنها را ایجاد یا ویرایش نمایید .

ایجاد یک صفحه جدید ASP.Net :

هنگامی که یک پروژه جدید ASP.Net می سازید ، ویژوال استودیو چندین فایل را به صورت آماده در پروژه شما قرار می دهد . یکی از این فایل ها ، فایل Default.aspx است که از آن می توانید برای صفحه خانه پروژه استفاده نمایید . همچنین در صورت نیاز می توانید به تعداد مورد نظر صفحات جدید ASP.Net را به وب سایت خود اصافه نمایید .
برای اضافه کردن یک صفحه ASP.Net به پروژه خود ، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

  1. در پنجره Solution Explorer ، بر روی نام وب سایت خود کلیک سمت راست کرده و از منوی باز شده گزینه Add New Item را انتخاب کنید .
  2. کادر پنجره ای ، مطابق تصویر زیر باز می شود :
  3. از قسمت Installed Templates ، زبان مورد نظر خود برای کدنویسی صفحه که VB یا #C است را انتخاب کنید .
    سپس از قسمت وسط پنجره گزینه Web Form را انتخاب نمایید .
    نکته : هنگامی که شما یک پروژه وب سایت جدید ASP.Net را ایجاد می کنید ، زبان #C یا VB به عنوان زبان پیش فرض سایت انتخاب می شود . هر بار که بخواهید صفحه جدیدی را به سایت اضافه نمایید ، زبان آن زبان پیش فرض سایت خواهد بود .
    ولی می توانید برای هر صفحه زبانی متفاوت از زبان پیش فرض سایت نیز انتخاب کنید . برای مثال اگر زبان پیش فرض سایت #C است ، می توانید زبان VB را برای صفحه های جدید نیز انتخاب کنید .
  4. در قسمت Name ، نام مورد نظر را برای صفحه تعیین نمایید .
  5. دو عدد کادر انتخابی در پایین منو سمت راست وجود دارد .
    گزینه اول Place code in separate file می باشد . اگر آن را علامت بزنید ، یک فایل کد به همراه صفحه ساخته می شود تا کدهای برنامه نویسی را در داخل آن قرار دهید . اما اگر علامت آن را بردارید ، صفحه به صورت تک فایل ساخته شده و فایل کد جداگانه برای آن ایجاد نمی شود . برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع حالات کدنویسی در صفحات ASP.Net به بخش بررسی مدل های کد نویسی در صفحات ASP.NET بروید .
    در این راهکار ، برای ادامه کار علامت هر دو گزینه را بردارید .
  6. در پایان بر روی گزینه Add کلیک نمایید . برنامه صفحه جدید را ساخته و به پروژه شما اضافه می کند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی