پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۳۳ ق.ظ

آندروید ۵؛ انقلاب به سبک لیمو ترش

آندروید ۵؛ انقلاب به سبک لیمو ترش
گوگل قصد دارد یکسری از مشکلات آندروید را در نسخه ۵ آن به صورت کامل حل کند؛ هرچند سوال اینجاست که آیا پای لیمو ترش به همان اندازه اسمش، سیستم عاملی خوش طعم است یا خیر؟
آندروید ۵؛ انقلاب به سبک لیمو ترش

سیستم عامل جدید گوگل در حالی معرفی می شود که هنوز عده زیادی معتقدند ، iOS سیستم عامل مناسب تری برای ابزار هوشمند است

شاید آندروید پرطرفدارترین سیستم عامل هوشمند روی کره زمین باشد، اما آیا بهترین آنها هم هست؟ نمی توان به این سوال جواب قطعی داد؛ هر چند حتی طرفداران دو آتشه گوگل هم می دانند این شرکت هنوز نتوانسته سیستم عاملی عاری از مشکل را روانه بازار کند. مشکل یکپارچه سازی یکی از آنهاست که با وجود این همه ابزار مختلف آندرویدی، کار بسیار مشکلی به حساب می آید. گوگل قصد دارد یکسری از مشکلات آندروید را در نسخه ۵ آن به صورت کامل حل کند؛ هرچند سوال اینجاست که آیا پای لیمو ترش به همان اندازه اسمش، سیستم عاملی خوش طعم است یا خیر؟

● فون ایکس نخستین پرچم دار

همایش سازندگان گوگل در اوایل خرداد ماه برگزار می شود و می توان انتظار داشت که سیستم عامل جدید این شرکت برای نخستین بار در این همایش معرفی شود. نکته جالب در این بین احتمال معرفی یک محصول کاملا جدید سخت افزاری است؛ محصولی که نه از نوع نکسوس بلکه تلفن هوشمندی کاملا جدید خواهد بود. پیش از این در هنگام معرفی آندروید ۴ و ۴/۱ شاهد دو محصول جدید نکسوسی بودیم که اولی گلکسی نکسوس، تلفن هوشمند شرکت سامسونگ و دومی تبلت نکسوس ۷ بود.

در زمان معرفی آندروید ۴/۲ معرفی محصولات نکسوسی به اوج خود رسید، طوری که گوگل به صورت همزمان نکسوس ۴ و تبلت نکسوس ۱۰ را با همکاری دو رقیب دیرینه کره ای، ال جی و سامسونگ معرفی کرد. اکنون در مورد آندروید ۵ باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟ خبرگزاری ها می گویند فون ایکس. ساخته جدید شرکت موتورولا که قرار است به عنوان نخستین محصولی شناخته شود که از آندروید ۵ یا پای لیموترش بهره خواهد برد. تلفن هوشمندی که احتمالا از صفحه ۴/۸ اینچی با وضوح تصویر Full HD استفاده می کند و پردازنده چهار هسته ای آن می تواند موتورولا را به جایگاه پیشین خود نزدیک کند.

● شبکه های اجتماعی و انجام دادن چند کار

وقتی صحبت از سیستم عامل های موبایل و تبلت می شود؛ نخستین نکته که به ذهن ما می رسد قدرت انجام دادن چند کار (Multi Tasking) به صورت همزمان است. فناوری های مدرن همیشه انتظارات را بالا می برد و انجام دادن چند کار از جمله ابزاری ست که برای پرطرفدارترین سیستم عامل هوشمند دنیا لازم است. با عرضه آندروید ۴/۱ کمی شاهد بهبود در این بخش بودیم، اما هنوز هم شاهد مشکلاتی هستیم که حتی به دست پردازنده های قوی هم حل نشده اند. گفته می شود گوگل در ابتدا قصد اضافه کردن امکانات پشتیبانی قدرتمندتر از شبکه های اجتماعی را دارد.

برنامه ای به که صورت همزمان و بدون در خواست، شما را از آخرین به روز رسانی های شبکه های اجتماعی مختلف آگاه می سازد. سونی و ال جی تا اینجای کار با استفاده از برنامه های مخصوص خود این امکان را برای کاربران آندروید فراهم کردند، اما به علت نبود این برنامه ها روی بخش اصلی سیستم عامل هنوز هم مشکلاتی در هنگام انجام دادن Multi Tasking در این زمان به وقوع می پیوندد.

● نبرد با مایکروسافت

به راستی چرا گوگل تنها دوربین جلو را برای نکسوس ۷ قرار داده، اما هنوز خبری از یک برنامه مخصوص مکالمه ویدئویی وجود ندارد؟ همه می دانیم اسکایپ مایکروسافت بهترین انتخاب برای این کار به شمار می آید، با این وجود کدامیک از ما می توانیم باور کنیم که شرکتی همچون گوگل، آن هم در این بخش قصد ترک میدان مبارزه را داشته باشد؟ دیگر مشکلی که احتمالا در آندروید ۵ به صورت کامل حل خواهد شد، پشتیبانی بهتر از چندین دستگاه به صورت همزمان است.

دوستداران اپل سال هاست که به راحتی هر چه تمام تر بین محصولات خود ارتباط برقرار می کنند؛ هر چند آندروید به علت وجود شرکت های مختلف سازنده همچنان در این بخش از وجود یکسری مشکلات رنج می برد. برنامه اسمارت گلس مایکروسافت را به یاد دارید که به شما اجازه می داد فیلم خود را روی صفحه تلویزیون متوقف کرده و ادامه آن را روی تبلت مشاهده کنید؟ برنامه ای شبیه به این می تواند بهترین انتخاب برای گوگل باشد.

روزنامه هفت صبح
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی