پرتال شخصی مهدی رافعی

فروشگاه افق
ofogh-shop.com

نویسندگان
يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۰۴:۱۲ ب.ظ

پرورش روح با اینترنت!

پرورش روح با اینترنت!
با اینترنت می توانید فیلم ها، موسیقی یا کتاب های مورد علاقه خود را ببینید و بخوانید. اما این فضا فقط برای پرداخت قبض و خرید کتاب نیست، بلکه بهترین مکان برای پرورش روح و تعالی ذهن نیز به شمار می رود. در ادامه این مطلب ۵ روش را نام برده ایم که می تواند در این مسیر شما را کمک کند.
پرورش روح با اینترنت!

این روزها همه زندگی ما شده اینترنت. بیشتر مردم همیشه آنلاین هستند. آنها دیگر وقت خود را در صف های طولانی بانک یا ترافیک خیابان ها تلف نمی کنند. با آمدن فروشگاه های اینترنتی و بانکداری الکترونیک می توان از خانه یا محل کار خود، کارهای را انجام داد و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کرد. حتی تماس های تلفنی هم کم شده است زیرا مردم ترجیح می دهند از طریق اینترنت از احوال هم جویا شوند.

با اینترنت می توانید فیلم ها، موسیقی یا کتاب های مورد علاقه خود را ببینید و بخوانید. اما این فضا فقط برای پرداخت قبض و خرید کتاب نیست، بلکه بهترین مکان برای پرورش روح و تعالی ذهن نیز به شمار می رود. در ادامه این مطلب ۵ روش را نام برده ایم که می تواند در این مسیر شما را کمک کند.

اینترنت، وسیله ای برای پرورش روح و تعالی ذهن

۱. جست وجوی اطلاعات

موضوعات مورد علاقه خود را به فهرست علاقه مندی های مرورگر اضافه کنید. به این ترتیب حجم وسیعی از اطلاعات را همیشه در دسترس خود خواهید داشت. هر چه منابع اطلاعاتی شما بیشتر باشد، حوزه دانش شما نیز گسترده تر می شود. اما از کجا باید بدانید اطلاعات مورد نظر درست و قابل اعتماد هستند؟

• منابع خود را کنترل کنید: ببینید منتشر کننده این اطلاعات کیست. سازمان های دولتی، دانشگاه ها و مجله ها و روزنامه های معتبر همیشه قابل اعتماد هستند.

• انگیزه منتشر کننده مطلب را کشف کنید: در نظر داشته باشید بسیاری از مطالب به نوعی آگهی و تبلیغ برای محصول مورد نظر هستند و وب سایت ها برای فروش آن محصول از آن تعریف و آن را تبلیغ می کنند.

• به دنبال اصول صحیح باشید: و برای سایت هایی که اطلاعات درست، دقیق و اصولی ارائه می هند ارزش بیشتری قائل باشید.

۲. تعلیم و تریت آنلاین

اگر همیشه به دنبال یادگیری بیشتر و به روزرسانی دانش خود هستید اما زمان کلاس رفتن و مطالعه کتاب را ندارید، می توانید از کلاس های آنلاین استفاده کنید. برخلاف کلاس های حضوری، کلاس های مجازی دیگر مشکلات بیرون رفتن، ترافیک، پیدا کردن جای پارک و هزینه های اضافی را ندارند.

برخی از آموزشگاه های مجازی معتبر همچون استنفورد و دانشگاه ویلانوا گواهی نامه های معتبر و مدارک تحصیلی به همه دانشجویان خود در سراسر دنیا اعطا می کنند.

از خود بپرسید هدف از آموزش چیست: آیا فقط می خواهید مدرکی داشته باشید یا می خواهید اطلاعات و دانش خود را بیشتر کنید؟ آیا می خواهید در کار خود پیشرفت کنید یا می خواهید در یک موضوع خاص، کارشناس شوید؟ فرقی نمی کند هدف شما چیست، کلاس های آنلاین به شما کمک می کند تا به همه این اهداف برسید.

اینترنت، وسیله ای برای پرورش روح و تعالی ذهن

۳. ملحق شدن به اجتماعات قدرتمند

هر صنعت و علمی افراد سرشناس خود را دارد – افرادی که برای دیگران الهام بخش و الگو هستند. اینترنت، پیوستن به این افراد و دنباله رو آنها بودن را بسیار آسان تر کرده است و حتی می توان با آنها در ارتباط بود. اما چگونه می توان این افراد پیدا و با آنها ارتباط برقرار کرد؟

• شبکه های اجتماعی: می توانید افراد مشهور و سرشناس مورد نظر خود را در توئیتر، فیس بوک، لینکداین و پینترست دنبال کنید. به تعاملات آنها با دیگران توجه کنید و به مکالمات آنها بپیوندید. از آنها سوال بپرسید، تعریف کنید یا نظرتان را ارائه دهید.

• ارتباط نزدیک تر: فراتر از شبکه های اجتماعی و جست وجوهای اینترنتی، می توانید بلاگ ها یا مجله های اینترنتی ای را دنبال کنید که فرد مورد نظر شما راه اندازی کرده است.

• یافتن گروه و اجتماعات: در شبکه های اجتماعی می توانید گروه ها و اجتماعات مورد علاقه خود را پیدا کنید. به طور مثال، در لینکداین به دنبال شرکت ها، صنایع، همکاران و علاقه مندی های ویژه خود باشید.

۴. سازمان دهی افکار

اگر به دنبال پرورش روح خود هستید، یک دفتر می تواند به شما کمک کند تا آموخته ها و افکار خود را در آن یادداشت کنید. در اینترنت برای سازمان دهی نوشته های شما و ذخیره آنها در یک جای مشخص ابزارها و نرم افزارهای مختلفی وجود دارد. به طور مثال، می توانید بلاگ شخصی خود را راه اندازی کنید.

به این ترتیب، علاوه بر ذخیره و نگهداری نوشته های خود در یک جای مشخص، می توانید آنها را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. اگر وقتتان پر است، می توانید مطالب مختلف را بوک مارک کنید یا در نرم افزارهای ذخیره متن نگهداری کنید. بیشتر این برنامه ها رایگان هستند.

اینترنت، وسیله ای برای پرورش روح و تعالی ذهن

۵. به اشتراک گذاری و حمایت

به اشتراک گذاشتن اطلاعات باارزش با دیگران یکی از بهترین استفاده های اینترنت برای تعالی ذهن است. همیشه مطالب متنوع و زیادی در اینترت وجود دارد اما همیشه بهترین حالت زمانی است که افرادی که واقعا به آن اطلاعات نیاز دارند از آن استفاده کنند. از هر طریقی همچون توئیتر، فیس بوک یا پست بلاگ می توانید اطلاعات ارزشمند خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. با این کار اجتماع قابل اعتمادی به وجود می آورید و در صورت نیاز، مورد حمایت آنها قرار می گیرید.

مجله اینترنتی برترین ها ( www.bartarinha.ir )
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۲۹
مهدی رافعی

internet

اینترنت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی